شناسهٔ خبر: 67119065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سرویس درمان انگلیس دست به دامن هوش مصنوعی شد

در پی کمبود نیروی انسانی، سرویس سلامت عمومی انگلیس قصد دارد یک سکوی دیجیتال برای فیزیوتراپی راه‌اندازی کند که تماما با هوش مصنوعی کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

 سرویس سلامت عمومی انگلیس قصد دارد به دلیل افزایش بیماران و کمبود کارکنان حوزه بهداشت خود، امسال اولین کلینیک فیزیوتراپی که کاملا زیر نظر هوش مصنوعی اداره می‌شود را راه‌اندازی کند.

به گزارش گاردین، این کلینیک در واقع یک اپلیکیشن است که به صورت خودکار برای بیمار قرار ملاقات تنظیم می‌کند. سپس قرار ملاقات نیز به صورت ویدئویی و با یک فیزیوتراپ دیجیتال برگزار خواهد شد. بدین ترتیب بیمارانی که به دنبال فیزیوتراپی برای مشکلاتی مثل کمردرد و ... هستند، می‌توانند از طریق یک پزشک عمومی به این سکو ارجاع داده شوند؛ هرچند امکان دسترسی مستقیم به اپلیکیشن نیز برای بیماران وجود دارد. 

این اولین برنامه در نوع خود است که توسط دولت انگلیس تایید می‌شود.

سرویس درمان انگلیس دست به دامن هوش مصنوعی شد

گفته می‌شود این تصمیم در پی کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان انگلیس گرفته شده است. از سوی دیگر، طبق آمار سن و وزن شهروندان انگلیسی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و در نتیجه فهرست انتظار برای درمان مشکلات عضلانی در این کشور نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است. 

با این حال، برخی می‌گویند که هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند مهارت یک فیزیوتراپیست کاملاً آموزش دیده را داشته باشد و به دلیل پیچیدگی موارد، درمان باید کمی متفاوت باشد.

 

نظر شما