شناسهٔ خبر: 67115642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد؛

پیش بینی تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع غلات در رزن

همدان-مدیر جهاد کشاورزی رزن از پیش بینی تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع غلات در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مهدوی رجا با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان رزن به کشت انواع غلات اختصاص دارد اظهار کرد: با توجه به اینکه غلات جزو محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود، مبارزه علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصولات ضروری است.

وی در ادامه تأکید کرد: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع غلات شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مساحتی بیش از ۲۴ هزار هکتار و مبارزه با علف‌های هرز در مزارع در مساحت ۱۰ هزار هکتار انجام شده است‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن ادامه داد: از هشتم خرداد ماه سال جاری در ۱۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان مبارزه با پوره سن توسط بهره‌برداران و بنابر توصیه کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه در جریان است اظهار کرد: حدوداً ۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه اکیپ دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است و از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان از جمله استفاده از نفوذ کلام ائمه جماعات برای ترغیب کشاورزان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش‌های انفرادی، مکاتبه با بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها، کشاورزان پیشرو و نصب بنر و اطلاعیه برای مقابله با سن غلات استفاده شده است.

مهدوی رجا تأکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان ۸۳ میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، از پیش بینی تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع غلات در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای حفظ کمیت و کیفیت محصول، مبارزه با سن غلات در دو مرحله سن مادر و سن پوره با جدیت در حال پیگیری است.

نظر شما