شناسهٔ خبر: 67113955 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهانبخش: برخی انتقادات از تیم ملی زننده است/ ایده‌ای ندارند!

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان برخی انتقادات از این تیم را زننده توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان‌ در چارچوب دور ششم از مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: بعد از جام ملت‌ها به خاطر وضعیتی که داشتم و اردوی قبلی را از دست دادم، نشد که از رسانه‌ها تشکر کنم. من قبل از جام ملت‌ها هم گفتم که خانواده فوتبال می‌توانند به هم کمک کنند و اصحاب رسانه تأثیرگذار باشند. اکثر صحبت‌ها را آقای قلعه‌نویی گفت. وقتی که بحث ملی و مخصوصاً تیم ملی می‌شود، باید اولویت وجود داشته باشد. متأسفانه فکر می‌کنم اولین بار است در این سال‌ها بدون تمرین به مسابقه رفتیم، آنهم برای دیدار مهمی که مقدماتی جام جهانی بود و این هم به دلیل شرایط پروازی بود. ما تقریباً 23 ساعت در مسیر بودیم و این به خاطر عدم برنامه‌ریزی و مدیریت خوب بود و البته شرایطی که می‌توانست فراهم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: فکر می‌کنم از فروردین ماه که اردوی قبلی بود، دو سه ماه زمان وجود داشت تا بتوانند شرایط را فراهم کنند. اکثر بچه‌ها از اروپا می‌آیند و 10، 12 ساعت در راه بودند تا به تهران برسند. ما 48 ساعت قبل از بازی به هنگ‌کنگ رسیدیم و خیلی خسته و بدون ریکاوری بودیم. هوا هم شرجی بود، اما بچه‌ها و کادر فنی همت کردند و این بازی مهم بیرون از خانه را پیروز شدیم. فکر می‌کنم در این سطح بازی راحت وجود ندارد. هنگ‌کنگ تیم خوبی بود، اما با شرایط خوبی که کادر فنی و بچه‌ها فراهم کردند، بردیم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: به نظرم این شرایط از فدراسیون و وزارت ورزش بزرگ‌تر است، چون وقتی می‌گوییم ایران در این چند سال قدرت اول آسیا بوده است، باید آن امکانات و شرایطی که فراهم می‌شود، در یک سطح باشد، اما متأسفانه خیلی خنده‌دار است. حتی من وقتی با هم‌تیمی‌ها و کسانی که در ارتباط هستم، درباره پرواز 22، 23 ساعته به هنگ‌کنگ صحبت می‌کردم، واقعاً برای‌شان عجیب بود. همه تیم‌های ملی پرواز اختصاصی خودشان را دارند؛ از ژاپن گرفته تا کره جنوبی. حمایت‌های خوبی هم از آنها می‌شود، چون می‌دانند که فوتبال چقدر تأثیرگذار است.

جهانبخش تصریح کرد: در ممکلت خودمان نیز با این شرایطی که در این چند سال اخیر در تورنمنت‌ها بوده است، همه دیدند که فوتبال چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. همین جام ملت‌ها و بازی‌هایی که تیم ملی انجام داد، چقدر روی بحث شرایط معیشتی و زندگی و شادی و مسائل مختلف در جامعه می‌تواند تأثیرگذار باشد. فکر می‌کنم همه مسئولان در جریان این موضوع مهم هستند و امیدوارم بتوانند از تیم ملی حمایت کنند تا بچه‌ها این مسیر خوب را ادامه بدهند، چون مسابقات در دور بعدی به مرتب سخت‌تر می‌شود و ما نمی‌توانیم بدون تمرین وارد بازی‌ها شویم و اینکه 22، 23 ساعت در مسیر باشیم. به همین دلیل امیدوارم شرایط در دور بعدی بهتر باشد.

وی درباره دیدار برابر ازبکستان نیز گفت: بازی سختی است. ازبکستان نیز جزو تیم‌هایی در آسیاست که حداقل در این چند ماه پیشرفت خوبی داشته و جام ملت‌های خوبی را هم پشت سر گذاشته است. بازی رفت می‌توانست بازی خوبی باشد، اما متأسفانه 2-2 مساوی شد. دیدار فردا نیز بسیار سخت است، اما بچه‌ها آماده هستند. شرایط ریکاوری می‌تواند بهتر باشد و ان‌شاءالله تا فردا می‌تواند بهتر هم بشود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد همراهی مردم با این تیم اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنم که ما را فردا تنها نگذارند، چون یک نسل جدیدی در حال ورود به تیم ملی است و این بچه‌ها به حمایت مردم نیاز دارند. وقتی در عید نوروز دیدیم که هواداران آمدند و از تیم ملی حمایت کردند، حس بسیار خوبی داشت و بچه‌ها لذت بردند. امیدوارم فردا هم این اتفاق بیفتد و مردم حمایت کنند و با یک نتیجه خوب بتوانیم در صدر جدول به دور بعدی صعود کنیم.

جهانبخش ضمن یادآوری اینکه همه تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و این کاملاً دیده می‌شود، خاطر نشان کرد: در جام ملت‌ها هم دیدیم که دیدار با تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ و فلسطین بازی‌های ساده‌ای نبودند. آنها سال‌ها روی فوتبال پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند و بحث اینکه بتوانند نسل‌های بعدی را آماده کنند که این در فوتبال مدرن و در آمریکای جنوبی نیز دیده می‌شود. این تنها کاری است که ما در کشورمان انجام نمی‌دهیم. نسلی که از دوره قبلی هستیم، مربوط به 2011 به بعد می‌شود. آن زمان همه استعدادیابی در کل کشور شدند و مربیانی که واقعاً دلسوز بودند و می‌خواستند که اینها بیایند و در تیم‌های پایه بازی کنند. متأسفانه پنج شش سال است که این اتفاق در فوتبال کشور رخ نمی‌دهد، چون اینقدر که مسائل مالی، فساد و منافع شخصی وارد شده، دیگر آن فوتبال و استعدادیابی به شکل گسترده انجام نمی‌شود.

وی افزود: همین الان هم یکسری اتفاقات که در فوتبال کشور رخ می‌دهد، خنده‌دار است. هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. فکر می‌کنم اینها چیزهای کوچکی است که الان یکی یکی دیده می‌شود. در فوتبال پایه این مسائل به مراتب بدتر است. چیزهایی که من راجع به مسائل فوتبال پایه می‌شنوم، واقعاً ناراحت‌کننده است. وقتی صحبت از جوانگرایی در تیم ملی می‌شود، تیم ملی نمی‌تواند جوانگرایی کند. این جوانگرایی از باشگاه‌ها و رده‌های پایه ملی و باشگاهی می‌آید. این چیزی است که فکر می‌کنم از سال 2015 به بعد در فوتبال کشور وجود ندارد. من به شخصه نگران آینده فوتبال کشور هستم، چون در رده‌های پایه همه چیز مهم است، جز استعداد خوب. فکر می‌کنم این موضوع در کشورهای دیگر پیشرفته شده و بازیکن تا تیم اصلی رشد می‌کند و می‌بینید که همه تیم‌ها خوب کار می‌کنند.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به انتقادات از این تیم هم گفت: یکسری انتقادات از تیم ملی می‌شود که واقعاً به نظرم زننده است، چون دنبال بهتر شدن تیم ملی نیستند. در واقع دنبال آن هستند که این مسیر خوبی که تیم ملی در این چند سال داشته است را خدشه‌دار کنند، چون فکر می‌کنم حداقل در این مدتی که بازی‌های فوق‌العاده خوبی از قبل از جام ملت‌ها انجام دادیم، به خاطر این بوده که کادر فنی جدید به سمت مدرن شدن رفته است؛ همان فوتبال نو که فوتبال دنیا کار می‌کند. وقتی بازیکنانی که از اروپا می‌آیند، بخواهند همان سطح را ادامه بدهند، این مسئله خیلی مهم است و این را می‌گویم که حداقل در این 10، 11 ماه چنین شرایطی داشتیم. اعضای کادر فنی واقعاً چیزی که به بچه‌ها اضافه کرده‌اند، مثبت بوده است، چون اکثر بچه‌ها بیرون از ایران بازی می‌کنند.

جهانبخش در پایان تصریح کرد: قطعاً باید این راه را ادامه بدهیم و به فوتبال پایه بیاوریم. به نظرم خیلی تأثیرگذار است. اگر انتقاد می‌شود، انتقاد باید مثمرثمر باشد و انتقادی باشد که به تیم ملی کمک کند، چون تیم ملی برای شخص نیست. من امروز هستم و فردا نیستم و این شرایط چه در کادر فنی و بازیکنان و چه برای مسئولان وجود دارد. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند، مهم این است که تا زمانی که هستید، یک چیز مثبت بر جا بگذارید. اگر بیرون گود هستید، انتقاد مثبت کنید که کمک کند. ما می‌توانیم در جام جهانی بعدی به مراحل بالاتر برویم و در جام ملت‌های بعدی نتیجه بگیریم. باید راجع به این چیزها به تیم ملی کمک شود، نه اینکه بیاییم و بگوییم که باید جوانگرایی باشد، فقط به خاطر اینکه تیم ملی را بزنیم و از طرف مقابل نیز هیچ ایده‌ای ندهیم.

انتهای پیام/

نظر شما