شناسهٔ خبر: 67113760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مصر و روسیه پای میز مذاکره رفتند

اقتصادنیوز: وزیران امور خارجه روسیه و مصر در حاشیه نشست وزیران امور خارجه عضو گروه بریکس در نیژنی‌نووگورود درباره راه‌حل‌های بحران غزه و لزوم تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه در گزارشی از این دیدار اعلام کرد:‌ در دیدار سرگئی لاوروف و سامح شکری،‌ مسائل خاورمیانه با توجه به تشدید تنش در منطقه و لزوم تقویت تلاش‌های بین‌المللی در راستای آتش‌بس فوری در نوار غزه بررسی شد.

بنا بر این گزارش، لزوم ایجاد راه‌های دسترسی پایدار بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های لازم به مردم فلسطین نیز مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

در ادامه گزارش وزارت خارجه روسیه از این نشست آمده است:‌ لاوروف و شکری همچنین در مورد مسائل جاری در روند توسعه روابط سنتی دوستانه روسیه و مصر از جمله حفظ گفتگوهای سیاسی و همچنین توسعه روابط تجاری، اقتصادی و بشردوستانه گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه مصر نیز در گزارشی از این دیدار اعلام کرد:‌ سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با سرگئی لاوروف همتای روس خود راه های حل بحران نوار غزه را بررسی کردند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه مصر آمده است: موضوع اصلی مورد بحث وزرای خارجه مصر و فدراسیون روسیه وضعیت نوار غزه و راه های حل آن بود.

شکری در این دیدار گزارشی از تلاش‌های میانجی‌گری قاهره و دوحه به منظور توافق بر سر برقراری آتش‌بس و مبادله اسیران اسرائیلی و فلسطینی ارائه کرد.

وزیر خارجه مصر از همتای روس خود به دلیل حمایت از احیای مذاکرات صلح بین طرف های درگیر مطابق با قوانین بین المللی تشکر کرد.

شکری همچنین خاطرنشان کرد که مصر به شرکت در رویدادهای گروه بریکس در دوران ریاست روسیه بسیار علاقه‌مند است و سعی خواهد کرد که در جلساتی در سطوح مختلف شرکت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما