شناسهٔ خبر: 67113384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ایجاد ۱۸۷ هکتار گلخانه جدید در سیستان و بلوچستان

زاهدان- دهمرده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸۷ هکتار گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس خانگی جدید در استان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا دهمرده در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸۷ هکتار گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس خانگی جدید در استان ایجاد شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: توسعه گلخانه ها در اولویت کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان در این حوزه برای دو هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار فراهم شده است.

وی ادامه داد: با این میزان افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها، تولید محصولات گلخانه ای در سیستان‌ و بلوچستان با رشدی دو برابری از ۴۷ هزار تن به رقم ۹۳ هزار تن ارتقا یافته است.

دهمرده گفت: از سال ۱۴۰۲ تا امروز با هدف ایجاد اشتغال روستائیان بالغ بر پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی در سطح ۹۸ هکتار شده و از این تعداد یک هزار و ۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی عنوان کرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت و توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

نظر شما