شناسهٔ خبر: 67113111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازی سدنا برای آموزش نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساخته شد

بازی سدنا به همت مرکز تخصصی نماز به منظور آموزش نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی به رده‌های گوناگون سنی ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام ولیخانی، مدیر مرکز تخصصی نماز، با اشاره به اینکه مرکز تخصصی نماز در سال 89 و بنا به صلاحدید حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در راستای ایجاد پشتوانه علمی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور تأسیس شد، گفت: این مرکز دارای چند معاونت است که معاونت آموزشی این مرکز همه ساله دوره‌های تربیت مدرس نماز را برای 40 نفر از طلاب سطح دو برگزار می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با کسب حد نصاب لازم و ارائه یک مقاله به عنوان استاد و کارشناس تخصصی نماز معرفی می‌شوند، گفت: برای خواهران نیز مشابه این دوره در جامعه الزهرا (س) برگزار و افرادی که حد نصاب مورد نظر را کسب کنند به عنوان استاد و کارشناس مرکز معرفی می‌شوند.

ولیخانی تصریح کرد: این مرکز دوره آموزشی برای دریافت مدرک سطح سه حوزه را نیز برگزار می‌کند و علاقمندان می‌توانند برای دریافت این سطح از طریق معاونت آموزشی مرکز تخصصی نماز اقدام کنند.

او از فارغ‌التحصیلی 350 نفر از این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد 150 استاد و کارشناس آقا و 50 نفر استاد و کارشناس خانم هستند.

مدیر مرکز تخصصی نماز به فعالیت‌های معاونت تبلیغ این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: این معاونت اعزام اساتید و برگزاری دوره‌های تخصصی نماز ویژه اساتید، طلاب، دانش‌آموزان، دانشجویان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

 

 

او همچنین به تشریح فعالیت معاونت پژوهشی مرکز تخصصی نماز پرداخت و گفت: تأمین درسنامه با موضوع نماز یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت است. درسنامه‌ها در اختیار اساتید قرار می‌گیرد. همچنین تولید کتاب، نرم افزار و کتاب‌های داستان با محتوای معارفی از دیگر وظایف این معاونت است و تاکنون 350 کتاب در این معاونت تهیه و چاپ شده است.

مدیر مرکز تخصصی نماز در بخش دیگری از سخنان خود به تولید بازی اندرویدی «سدنا» در این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی قرار داریم ستاد در تلاش است تا به توجه به نیاز و ذائقه نسل نو از بستر بازی برای تربیت نمازی نسل نو استفاده کند.

او تصریح کرد: بازی سدنا یک بازی دیجیتالی جذاب برای نسل نو است که مناسب برای اجرا در گوشی و تبلت‌های اندروید طراحی شده است. این بازی پس از ذائقه‌شناسی از کاربران و برای دستیابی به سبک مورد پسند آنان ایجاد شده است.

ولیخانی درباره سایر خصوصیات این بازی توضیح داد: این بازی به گونه‌ای طراحی شده که هر قشر و رده سنی می‌تواند از آن استفاده کند و کاربران را به نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی علاقه‌مند می‌کند. این بازی زندگی یک زوج را به تصویر می‌کشد و بیانگر سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما