شناسهٔ خبر: 67111113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

افزایش میزان ابرناکی هوا تا روز جمعه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا روز جمعه شاهد افزایش ابرناکی هوا در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، فعالیت سامانه بارشی نسبتاً فعالی که از روز شنبه وارد استان شده است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در بعضی از ساعات، شاهد افزایش میزان ابرناکی، وزش تند بادهای لحظه‌ای و رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد توأم با بارش تگرگ و یا اصابت صاعقه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به نوع بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه‌ی بارشی عصر روز سه شنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود، ادامه داد: هشدارها هوانشاسی سطح زرد - شماره ۸، سطح نارنجی - شماره ۵ و ۶ از مرکز پیش بینی هواشناسی استان اردبیل صادر شده است.

وی با تاکید بر رعایت توصیه‌های این هشدار به هم استانی‌ها خاطرنشان کرد: تغییرات دمایی در بازه‌ی اعتبار پیش بینی قابل ملاحظه نخواهد بود.

نظر شما