شناسهٔ خبر: 67110026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

محتوای سند لو رفته درباره جاسوسی سفارت آمریکا علیه فلسطینی ها

جنایت در النصیرات؛ اسکله شناور آمریکا در غزه برای اهداف نظامی استفاده شده است

منابع خبری از لو رفتن سند جاسوسی سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینی ها خبر داده و بخش هایی از محتوی آن را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه رای الیوم با اشاره به جزئیات جاسوسی سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینی ها براساس این سند آورده است: در حالی که محافل نظامی و رسانه ای آمریکایی طی ساعات گذشته به خبر دست داشتن واشنگتن در عملیات بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست از اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه پرداخته اند، سندی افشا شده که از جاسوسی سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی علیه فلسطینیان و به نفع سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

 

محتوای این سند دیپلماتیک از "نگرانی" واشنگتن از واکنش فلسطینی ها به استفاده نظامی آمریکایی ها از اسکله شناور در ساحل نوار غزه حکایت دارد. آمریکا به ادعای کمک رسانی به مردم نوار غزه این اسکله را با همکاری رژیم صهیونیستی در ساحل این منطقه احداث کرده است.

 

روزنامه رای الیوم نوشت: نگرانی آمریکا در این سند، فلسطینی‌ها را بیش از پیش به این برداشت رسانده است که از اسکله آمریکایی در نوار غزه در عملیات وحشیانه‌ای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه استفاده شده است. در این عملیات، ارتش رژیم اسرائیل برای بازگرداندن چهار اسیر خود صدها فلسطینی را شهید و زخمی کرد. این برداشت فلسطینی ها باعث شد که فرماندهی مرکزی آمریکا درصدد تکذیب مشارکت اسکله آمریکایی در عملیات ارتش رژیم اسرائیل در النصیرات برآمده و آن را رد کند.

 

به نوشته رای الیوم، این سند دیپلماتیک همچنین فاش می کند که دفتر امور فلسطین در سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینیان جاسوسی می کند و سفارت آمریکا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را در جریان شک های و تردیدهای کاربران فلسطینی در شبکه های اجتماعی درباره نقش آمریکا در نوار غزه قرار داده است. سفارت آمریکا این شک و گمان کاربران فلسطینی را در چارچوب به زعم خود "تئوری های توطئه" قلمداد کرده است.

 

سند افشا شده دفتر سفارت امور فلسطین در سفارت آمریکا، این شک و تردید و گمان زنی کاربران فلسطینی را در چارچوب به زعم خود "تئوری های توطئه" قلمداد کرده و آورده است: در هفته های گذشته برخی تئوری های توطئه مطرح شده مبنی بر اینکه آمریکا از اسکله شناور در نوار غزه برای سیطره بر ذخایر گاز طبیعی در نزدیکی ساحل این منطقه یا ابزاری برای منحرف کردن نگاه ها از بسته بودن گذرگاههای زمینی نوار غزه استفاده می کند.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما