شناسهٔ خبر: 67109141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمریکا در حال بررسی مذاکره مستقیم با جنبش حماس

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که مقامات این کشور در حال بررسی مذاکره مستقیم با جنبش حماس بدون حضور اسرائیل برای آزادی پنج اسیر آمریکایی دربند مقاومت در نوار غزه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک مقام آمریکایی به شبکه ان بی سی NBC گفت که دولت بایدن در حال بررسی مذاکره مستقیم با حماس برای آزادی زندانیان آمریکایی دربند مقاومت در نوار غزه است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی ضمن اعلام این خبر افزود که مقامات دولت بایدن در مورد امکان مذاکره با حماس برای آزادی پنج آمریکایی زندانی در غزه رایزنی کرده‌اند.

بر اساس گزارش ان بی سی، مذاکرات احتمالی آمریکا با حماس شامل «اسرائیل» نمی‌شود و طبق معمول مذاکرات جاری از طریق مذاکره‌کنندگان قطری انجام می‌شود.

ان بی سی همچنین پیش‌بینی کرد که توافق یکجانبه واشنگتن و حماس باعث افزایش تنش در روابط آمریکا و اسرائیل خواهد شد و فشار سیاسی داخلی بیشتری بر نتانیاهو وارد می کند.

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که عملیات اسرائیل در النصیرات برای آزادی چهار اسیر خود، تلاش‌های آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را برای دستیابی به توافق مبادله اسیران با مشکل مواجه می کند.

این مقام آمریکایی افزود که نجات این چهار اسیر عزم بنیامین نتانیاهو را برای ادامه عملیات نظامی تقویت کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که ایده مذارکره با حماس برای آزادی اسیران آمریکایی دربند در نوار غزه، در صورت شکست پیشنهاد فعلی برای آتش‌بس، یک گزینه واقعی خواهد بود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد که آنها از تصمیم دولت بایدن برای بررسی مذاکره با حماس برای آزادی اسیران آمریکایی اطلاعی ندارند.

نظر شما