شناسهٔ خبر: 67108029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری نشست‌های تخصصی صنایع‌دستی در کرمان

محمد شجاعی

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان خبر از برگزاری نشست‌های تخصصی صنایع‌دستی در حاشیه نمایشگاه موزه صنعتی کرمان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، اعظم علیخانی در تشریح برگزاری نشست‌های تخصصی صنایع‌دستی گفت: همزمان با هفته صنایع‌دستی و در حاشیه برپایی نمایشگاه «دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، سلسله کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مطرح این حوزه و هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی کرمان افزود: این نشست‌ها با هدف افزایش مهارت آموزی هنرمندان و صنعتگران در ارتقاء سطح کیفی تولیدات با حفظ اصالت، مرغوبیت و همراه با تقویت ایده‌پردازی‌های خلاقانه، تبیین اهمیت برندسازی و تجاری‌سازی در ارائه صنایع‌دستی به بازار و آموزش بازاریابی نوین در کنار معرفی و نمایش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصیل کرمانی برگزار می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: عناوین مطرح شده در این کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مشتمل بر مروری بر پته‌دوزی کهن کرمان، مروری بر نساجی سنتی کرمان، سمینار تخصصی تشریح نقاط قوت و ضعف آثار هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی در کرمان، کارگاه کسب و کار هنر، تبدیل شور و اشتیاق به سود، مروری بر سیر تولید مصنوعات چوبی به شیوه خراطی، شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های سنگ‌های معدنی، قیمتی و نیمه قیمتی و شهاب سنگ‌ها در استان کرمان، بررسی غنای سفال و سرامیک در دوره صفویه، کارگاه آموزشی پته اصیل و نقش گرافیک در محصولات صنایع‌دستی است.

علیخانی اظهار کرد: بستر ایجاد شده فرصتی برای تعامل و هم‌افزایی هنرمندان و صنعتگران از طریق مشارکت در فضای نشست‌ها و کارگاه‌های تولید زنده با محوریت طرح مباحث تخصصی رشته‌ها و نیز انتقال تجارب و آموزش‌های تجاری‌سازی تولیدات حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی است.

برگزاری نشست‌های تخصصی صنایع‌دستی در کرمان

شایان ذکر است این نشست‌ها و کارگاه‌ها تا 26 خرداد ماه هر عصر از ساعت ۱۷:۳۰ در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شده و شرکت در آنها برای عموم هنرمندان و صنعتگران آزاد است.

انتهای پیام/

نظر شما