شناسهٔ خبر: 67105970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهاسازی ‌بیش‌ از ۸ میلیون بچه ماهی در آب‌های خوزستان

سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر اسدی، با اشاره به موضوع رهاسازی ماهی در آب‌های استان گفت: خوزستان بیش از یک سوم آب‌های سطحی کشور را در خود جای داده و از 5 رودخانه دائمی (مارون، کارون، زهره، کرخه و دز) و 2 تالاب بزرگ شادگان و هورالعظیم برخوردار است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به تخریب محیط زیست، کاهش حقابه تالاب‌ها و نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی ذخایر و منابع آبزی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، اداره کل شیلات خوزستان سالانه نسبت به رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان اقدام می‌کند.

اسدی یادآور شد: در سال 1402، 6 میلیون و 35 هزار قطعه ماهیان بومی شامل بنی، برزم، شیربت، عنزه و گطان در منابع آبی استان رهاسازی شد و در سال جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز طی هماهنگی به عمل آمده و به صورت همزمان در 5 استان کشور جشنواره ملی رهاسازی 450 میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی اجرایی شد و در این راستا در استان خوزستان نیز عملیات رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهیان بومی در ورودی تالاب شادگان واقع در روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون انجام شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما