شناسهٔ خبر: 67105441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:

علی باقری به زودی به عراق سفر می‌کند/ طرف‌های اروپایی خود متهم اول و آخر برجام و پرونده هسته‌ای ایران هستند+فیلم

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: سفر باقری سرپرست وزارت خارجه به عراق را تایید می‌کنم و هماهنگی اولیه برای انجام این سفر در حال صورت گرفتن است.

صاحب‌خبر -

علی باقری به زودی به عراق سفر می‌کند/ طرف‌های اروپایی خود متهم اول و آخر برجام و پرونده هسته‌ای ایران هستند+فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: بسیاری از گزارش‌های نزدیک به واقع این گونه مطرح شده که نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس هم در اجرای عملیات نقش داشتند و کنار رژیم صهیونیستی بودند.

وی افزود: این عملیات وحشیانه به شدیدترین عبارات از منظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است و ضرورت دارد که جامعه جهانی یک بار دیگر با نگاه به وضعیت دردناک غزه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود را به خوبی درک کند.

کنعانی گفت: هیچ گونه از شواهد نشان نمی‌دهد که دولت آمریکا در برقراری آتش‎‌بس در غزه جدی است و یا اراده سیاسی جدی برای برقراری آتش بس در غزه دارد و آمریکا در اولین اقدام باید از ارسال تسلیحات به صهیونیست‌ها اجتناب کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302334" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302334?width=400&height=300"></script></div>



وی گفت: برای دستگاه دیپلماسی مشارکت حداکثری مردم و شهروندان ایران به ویژه در خارج از کشور در این رخداد بزرگ سیاسی و تعیین کننده بسیار حائز اهمیت است و دستگاه دیپلماسی به منظور ایجاد سازوکار‌های شایسته و مناسب برای مشارکت حداکثری شهروندان ایرانی در خارج از کشور از مدتی قبل اقدامات اولیه خود را برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

کنعانی گفت: با هماهنگی با وزارت کشور به عنوان مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمیته و ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور با مسئولیت وزارت امور خارجه شکل گرفته دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری انتخابات و حضور حداکثر شهروندان ایرانی در خارج از کشور به همه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده نماینده ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور یعنی مدیر کل کنسولی وزارت خارجه با انجام سفر به برخی از کشور‌ها و گفتگو با روسا‌های نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران از آغاز فراهم آوردن شایسته مقدمات برگزاری انتخابات اطمینان لازم را کسب کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302335" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302335?width=400&height=300"></script></div>



سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر باقری سرپرست وزارت خارجه به عراق را تایید می‌کنم و هماهنگی اولیه برای انجام این سفر در حال صورت گرفتن است. مقامات عالی دولت عراق اعم از رئیس جمهور و نخست وزیر از عراق مرکزی و اقلیم کردستان عراق به منظور ابراز تسلیت به دولت و مردم ایران برای شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

وی افزود: دکتر باقری برای گفتگوی با مقامات عالی رتبه عراق در خصوص موضوعات مورد اهتمام دو جانبه در حوزه‌های مختلف و منطقه‌ای و تشکر و قدردانی از مقامات دولت عراق به دلیل مشارکت و همدردی برادرانه با دولت و ملت ایران به زودی به کشور عراق سفر خواهند کرد. تاریخ آن با مقامات و دولت عراق در حال هماهنگی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302336" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302336?width=400&height=300"></script></div>



وی گفت: اقدامات برخی طرف‌های اروپایی علیه جمهوری اسلامی در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران اقدامات غیر سازنده از سوی طرف‌هایی است که خود در ارتباط با وضعیت هسته‌ای ایران و موضوع برجام متهم اول و آخر هستند. این گونه اقدامات از وجاهت قانونی و منطق سیاسی قابل پذیرش برخوردار نیست.

کنعانی افزود: به جای اتهام زنی به جمهوری اسلامی متوجه مسئولیت‌های خود در ارتباط با وضع جاری و موجود باشند و به مسئولیت‌های خود عمل کنند. طبیعی است جمهوری اسلامی ایران به معاهدات بین المللی متعهد و پایبند است در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای خود در چارچوب آژانس و موافقت نامه جامع پادمان و ان پی تی عمل می‌کند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302337" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302337?width=400&height=300"></script></div>
 

کنعانی در پاسخ به این سوال که مواضع غیر فنی و سیاسی آژانس و برخی از کشورهای اروپایی را شاهد بودیم و برخی تحلیل کردند که با هدف تاثیرگذاری بر فضای انتخابات کشور صورت گرفته است پاسخ شما به آژانس چیست، گفت: پاسخ را ملت ایران در پای صندوق های رای خواهند داد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302348" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302348?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: ستاد مرکزی انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه در این زمینه اطلاع ریز را در اختیار ایرانیان مقیم خارج از کشور قرار خواهند داد این اطلاعات به روش های مختلف چه از طریق مرکز و چه از طریق اطلاعیه های مستمر و تدریجی سفارتخانه ها و سرکنسول گری های ایران در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

کنعانی گفت: هیچ کدام از نمایندگی های فعال و باز جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مستثنی از برگزاری انتخابات نیستند و در هر کشوری که نمایندگی سیاسی و کنسولی داریم صندوق های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری هم در آنجا برقرار است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302384" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302384?width=400&height=300"></script></div>
 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: خوشبختانه روند گفتگوهای دیپلماتیک میان ایران و مصر در عالی ترین سطح دیپلماتیک تا پیش از شهادت وزیر امور خاجه متناسب با توافق دو رئیس جمهور در سطح دو وزیر خارجه ادامه داشت و بعد از شهادت امیرعبداللهیان هم گفتگوهای دو کشور در سطح سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیر خارجه مصر ادامه پیدا کرد و طرفین مبتنی بر نقشه راه تعریف شده دو رئیس جمهور بر تداوم رویکرد به منظور رفع موانع از سرگیری روابط رسمی سیاسی دو کشور تاکید مشترک دارند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302390" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302390?width=400&height=300"></script></div>
 

وی در ارتباط با اخراج خبرنگاران صدا و سیما از عربستان گفت: از همان ابتدای این رخداد و آگاهی سفارت کشور ما در ریاض و سرکنسولگری کشور در جده پیگیری این عزیزان و رفع توفیق آنها به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

 

کنعانی گفت: بلافاصله نماینده سیاسی و کنسولی ما در این رابطه فعال شدند و تماس های فوری با مسئولان ذیربط چه در محل و چه در ریاض و جده با نمایندگان وزارت خارجه و مقامات ذیربط این کشور در سطوح مختلف برقرار شد.

 

وی افزود: تلاش حداکثری دستگاه دیپلماسی این بود که این مشکل عزیزان ما حل و فصل شود و بتوانند تا پایان ایام حج در آنجا حضور داشته باشند که در ترکیب بعثه حج جمهوری اسلامی به فعالیت ادامه دهند و هم مناسک حج واجب را انجام دهند و به ایران برگردند.

 

کنعانی گفت: در این رابطه مقامات دولت عربستان دلایلی را مطرح کردند که ما آن را در چارچوب سوء تفاهم تلقی کردیم و همه تلاش ما این بود که این دیدگاه اصلاح شود متاسفانه نتیجه تلاش های ما در آن بازه زمانی به نتیجه مطلوب نرسید و این عزیزان به جمهوری اسلامی بازگشتند.

 

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد: طبیعتا روابط دو کشور روابط مبتنی بر اراده سیاسی برای پیشرفت روابط در حوزه های مختلف و مشترک است و لذا همه تلاش ما این است که در روند روابط این گونه رخدادها که رخدادهای ناخوشایند و متفاوت با روند رو به توسعه روابط دو کشور تلقی می شوند رخ ندهد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2302390" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151642/2302390?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما