شناسهٔ خبر: 67105269 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل توانیر خبر داد

برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صدد هستیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ۱۰ درصد افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی در باره برنامه های تامین برق بخش صنعت افزود: سال گذشته مصرف برق دربخش صنعت کشور ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ۱۴ درصد بود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در دوره اوج تابستان بیش از۹۰ درصد از مشترکان صنعتی که کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی – صنعتی را تشکیل می دهند، مشمول برنامه های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک های صنعتی هم ۶ روز در هفته بدون محدودیت تولید می کنند و دوره اجرا به جابجایی با یک روز تعطیل و یا جمعه در هفته کاهش یافته است.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: برای صنایع بزرگ هم برنامه ریزی بر اساس زنجیره تولید با هماهنگی همکاران وزارت صمت به گونه‌ای تنظیم شده که در ساعات اوج، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف را به ساعت های کم باری منتقل می کنند.

رجبی مشهدی به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه های صمت و نیرو اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه و همچنین ماده ۴ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور مکلف به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شدندکه در قانون به آنها تکلیف شده است.
وی افزود: پس از انعقاد این تفاهم، تاکنون نزدیک به ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده است که بخشی از مصرف صنایع را تامین خواهند کرد.

نظر شما