شناسهٔ خبر: 67104391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان:

استاندارد آزمایشگاه‌های بخش خصوصی را تقویت کند

بندرعباس- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: اداره کل استاندارد بخش خصوصی را در حوزه آزمایشگاهی تقویت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در جلسه شورای استاندارد استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن ماه ذیحجه اظهار کرد: حج یکی از بزرگترین مناسک دینی مسلمانان است که امیدواریم زمینه ساز وفاق، همدلی و اتحاد بیش از پیش جهان اسلام شود.

وی گفت: دو عید بزرگ قربان و غدیر خم در ماه ذیحجه قرار دارند که ضروری است باشکوه خاصی گرامی داشته شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز رسمی فرآیند تبلیغات انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری دینی و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است.

کامرانی، تصریح کرد: برگزاری انتخابات در چارچوب توصیه‌های مقام معظم رهبری و در خصوص چهار راهبرد، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت کامل از مهمترین مأموریت‌های ستاد انتخابات استان است.

وی افزود: مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است و همه‌ی دلسوزان کشور و انقلاب برای تحقق این مهم مسئولیت دارند.

کامرانی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای استاندارد تصریح کرد: تصمیماتی که در شورای استاندارد مطرح می‌شود با امنیت و سلامت مردم در ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه استاندارد حلال بین کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه برای بازاریابی و ایجاد اشتغال و تولید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: توجه به گسترش ارتباطات با کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه و عضویت در مجامع مختلف بین المللی یکی از دستاوردهای مهم رئیس جمهور شهید بود که زمینه را برای گسترش استاندارد حلال مهیا نموده است.

وی تصریح کرد: خدمات گسترده شهید خدمت آیت الله رئیسی در حوزه‌های مختلف به ویژه در توسعه و گسترش روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه آثار آن برای کشور برای سالیان متمادی ماندگار خواهد بود.

کامرانی در همین خصوص گفت: آیت‌الله رئیسی نگاه به جایگاه ریاست جمهوری را تغییر دادند و آن را مردمی کردن و با حضور در میان مردم بی واسطه در جریان مشکلات آنها قرار می‌گرفتند و فرهنگ اسلامی و انسانی در خصوص جایگاه‌ها و مناصب را احیا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نظارت و پایش افزود: نظارت و پایش یکی از مهمترین مأموریت‌های اداره کل استاندارد است که ضروری است به صورت جدی دنبال شود.

وی تصریح کرد: افزایش اعتماد عمومی نسبت به مأموریت‌های اداره کل استاندارد و حفظ آن با به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در امر نظارت و پایش نیازمند توجه و اهتمام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در کشور از جایگاه متمایزی برخوردار است و این مهم توجه به موضوع استاندارد را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: وجود بنادر بزرگ صادرات و واردات کشور در هرمزگان اهمیت مقوله استاندارد به ویژه در حوزه نظارت و پایش را ضروری کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: استقرار گسترده صنایع نفتی، گازی، پتروشیمی، فولادی و… ضرورت توسعه فعالیت‌های استاندارد را متناسب با این توسعه روز افزون استان دو چندان کرده است.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله دستگاه قضائی، دادستانی، سازمان بازرسی، استاندارد، بنادر و گمرکات میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات استان از بیست روز به هشت روز کاهش یافته است که اقدامی در نوع خود بی سابقه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان در زمینه آزمایشگاه‌ها از ظرفیت آزمایشگاه‌های مستقر در استان بهره گیرد و بخش خصوصی در حوزه آزمایشگاهی بیش از پیش تقویت شود.

نظر شما