شناسهٔ خبر: 67104293 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست:

هفت میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند

عصر خودرو- رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از ۲۷ میلیون خودرو تعداد هفت میلیون خودروی فرسوده در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، داریوش گل‌علی زاده با بیان اینکه 69 درصد آلاینده ها مربوط به هفت حوزه است، افزود: بخشی عظیمی از آلاینده‌ های هوای کشور مربوط به خودروها است.

وی اظهارداشت: اکنون بخشی از خودروهای تولیدی کشور باید بر اساس گواهی اسقاط تولید شود و خودروسازان مکلف به اجرای این قانون هستند.

گل علی زاده به حداقلی شدن وابستگی مراکز اسقاط به منابع دولتی اشاره کرد و افزود: استفاده از بخش خصوصی می تواند در سرعت بخشی به اسقاط خودروهای فرسوده موثر باشد.

وی ادامه داد: موضوع تسهیلات برای نوسازی وسایل نقلیه از جمله موضوعات مورد پیگیری سازمان محیط زیست بود و اکنون میزان تسهیلات در ظرف حداقلی قرار دارد.

معاون سازمان محیط زیست گفت: تقریبا میانگین فرسودگی حمل و نقل عمومی 80 درصد است و این تعداد برای اتوبوس‌ها و ون‌ها 10 درصد و برای اتوبوس‌های داخل شهری 60 درصد است.

گل علی زاده اعلام کرد که در حال حاضر26 شهر و هفت کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و بخشی از این آلاینده‌ گی مربوط به گرد و غبار است که در استان های جنوبی و مرکزی بیشتر است.

نظر شما