شناسهٔ خبر: 67104289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

سرپرست اداره نظارت بر مواد، آرایشی نیشابور:

استفاده از رژ لب در کودکان و نوجوانان موجب سرطان می‌شود

سرپرست اداره نظارت بر مواد، آرایشی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از خطرات استفاده از رژ لب در کودکان خبر داد و گفت: استفاده از رژ لب در کودکان و نوجوانان موجب برخی سرطان‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، الهه کارگزار از رواج استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در بین کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: متأسفانه والدین ناآگاهانه اجازه استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی را به کودکان و نوجوانان داده و بعضاً از عواقب استفاده آن غافل هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از رژلب‌های بی‌کیفیت موجود در بازار حاوی ترکیبات شیمیایی مضر برای سلامت هستند، تصریح کرد: قرار گرفتن رژ بر روی لب به دلیل اینکه پوست انسان بافت زنده است، مواد جذب پوست و وارد گردش خون می‌شود، همچنین خوردن آن توسط کودکان سبب ایجاد بیماری‌های پوستی، سرطان لب، سرطان سینه و... خواهد شد و سلامتی کودکان را به خطر خواهد انداخت.

سرپرست اداره نظارت بر مواد، آرایشی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه افزود: امروزه نیمی از رژلب‌های موجود در بازار حاوی سرب هستند که این آلودگی در رژلب‌های قرمز بعضی از مارک‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: سرب جزء فلزات سنگین است که استفاده از آن در دراز مدت اثرات جبران ناپذیری از جمله کاهش یادگیری، اختلالات رفتاری، کاهش بهره هوش کودکان، بلوغ زودرس را بر کودک می‌گذارد.

کارگزار به والدین توصیه کرد: در خریداری لوازم آرایشی و بهداشتی دقت لازم و کافی را داشته و قبل از خرید حتماً پروانه بهداشتی و یا کد IRC موجود در کالا را از سامانه TTAC مورد بررسی و تأیید قرار داده و سپس خرید مورد نظر را انجام دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما