شناسهٔ خبر: 67102626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

این محتوا به انتخابات مرتبط نیست

خیار یا هویج؟! | مساله این است!

انتخاب بین خیار و هویج کار ساده ای نیست. هر دوی این میوه ها مزیت های خود را دارند اما باید دید در هر بازه ای کدامیک بیشتر مفید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط نیوز آنهایی که خیار دوست هستند طبیعتا هویج را نمی پسندند و آنهایی که به هویج علاقه دارند از خیار دوری می کنند.

در مزایای هویج آمده است که مصرف هویج تاثیر بسیار زیادی در سلامت چشم دارد و می‌تواند به تقویت بینایی کمک کند. جالب است بدانید که هویج منبع غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

۱- بهبود بینایی

مصرف هویج تاثیر بسیار زیادی در سلامت چشم دارد و می‌تواند به تقویت بینایی کمک کند. جالب است بدانید که هویج منبع غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای سلامت چشم‌ها ضروری است و به بهبود بینایی در شب، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص هویج می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است که همگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

۳- کاهش خطر ابتلا به سرطان

تحقیقات گسترده‌ای بر روی هویج و خواص آن انجام شده که نشان می‌دهد قرار دادن این سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصان تغذیه تاکید بسیاری بر مصرف هویج داشته باشند.

۴- سلامت استخوان‌ها

از دیگر خواص هویج می‌توان به سلامت استخوان‌ها اشاره کرد. هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

اما جالب است بدانیم خیار هم مزایای متعددی دارد

از جمله مزیت های خیار این است که خیار غنی از سیلیکا است، این عنصر یک عنصر ضروری است که به ایجاد بافت‌های قوی و سالم در عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها، غضروف‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند. 

 
۱- حفظ سلامت استخوان‌ها
 
خیار میوه‌ای کم‌کالری و غنی از مواد مغذی است. بر اساس تحقیقات، خیار سرشار از ویتامین K است که به ساخت و تقویت استخوان‌های قوی و سالم کمک می‌کند.
 
 
۲- کاهش فشار خون
 
خیار می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، زیرا یک عدد خیار خام تنها ۶ میلی گرم سدیم دارد.
 
۴- جلوگیری از دیابت
 
خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) برای جلوگیری از دیابت مهم است.هر چه شاخص گلیسمی یک عدد بیشتر باشد، قند خون فرد پس از خوردن آن بیشتر افزایش می‌یابد.
 

با این تفاسیر انتخاب بین خیار و هویج کار ساده ای نیست
باید دید در هر بازه ای کدامیک بیشتر مفید است.

نظر شما