شناسهٔ خبر: 67102165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ديدار نماينده ولي فقيه با زائران اهل سنت گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی

زائران اهل سنت، با گويش‌های متفاوت از سرپرست زائران ايرانی و هیئت همراه به گرمی استقبال و با آنان در فضایی صمیمی گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، هتل  ارکان بکه یک و دو در منطقه مظله مکه مکرمه كه بیش از 3870 زائر اهل سنت از استان های گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی را ميزباني مي كند امروز شاهد جلوه هایی از ابراز محبت وارادت هموطنان اهل سنت كشورمان نسبت به مسئولان حوزه حج و زیارت بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالفتاح نواب نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی كه هر روز به صورت سرزده به هتل های محل اسکان كاروان های زائران كشورمان در مکه مکرمه می رود؛ به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به جمع زائران اهل سنت از سه استان کشورمان رفت و در گفت‌وگو با دست اندرکاران این مجموعه بزرگ و زائران اهل تسنن از نزديك روند ارائه خدمات به ضیوف الرحمان را بررسی کرد.

هتل "ارکان بکه یک و دو"  اين روزها پذيرای 3875 نفر از 12384 زائر اهل تسنن کشورمان است که زائران 31 کاروان از استان های گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی را درخود جای داده است.

در بدو ورود ،  ناز دردی سوقی مدیر این مجموعه به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهان توضیح  داد که به دلیل حضور زائران اهل سنت در نماز ظهر مسجدالحرام سرو غذا در این مجموعه بیش از مجموعه های دیگر طول می کشد.

وی همچنین گفت که طبق تصریح کشور میزبان در این هتل باید 5863 نفر اسکان یابند که برای راحتی و سرویس دهی بهتر به زائران نزدیک به دوهزار نفر کمتر مستقر شده اند. 

هرچند زائران این هتل در گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت در سالن غذاخوری و لابی این مجموعه بارها عنوان کردند که از خدمات ارائه شده و وضعیت هتل خود رضایت دارند ولی برخی زائران هم از فضای برخی اطاق ها، امکانات داخل آن ، تعداد کم آسانسورها ، روند سرو غذا و تعداد زیاد زائران گلایه داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با صبر و حوصله سخنان این زائران را شنیدند و ضمن بیان توضیحات، به مدیر مجموعه  و مسئولان ذی ربط تذکر دادند مسایل مطرح شده را بررسی و با تدبیر و راهکارمناسب نسبت به رفع مواردی که امکان پذیر است هرچه سریعتراقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: خادمان ضیوف الرحمان همه تلاش خود را صرف رضایتمندی زائر و فراهم کردن فرصت بیشتر برای زیارت می نمایند تا آنان با خاطره ای خوش از این سفر بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت همچنین سری هم به بخش توزیع غذای این مجموعه زدند و از زحمات آشپزها و عوامل سرو غذا تشکرکردند و به آنان خدا قوت گفتند.

در بازدید از درمانگاه این مجموعه نیز که دکتر مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت حضور داشت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از کادر درمان در مورد تعداد مراجعات و خدماتی که ارائه می شود سوال کرد که آنان پاسخ دادند تعداد مراجعات زیاد است و با وجود اینکه کمبود نیرو محسوس است ولی کادر درمان با تمام توان درتلاش اند که به زائران هموطن اهل سنت بهترین خدمات را ارائه دهند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت این درمانگاه با فعالیت 16 ساعته  8 نیرو دارد و خدمات متنوع را به زائران ارائه می دهد.

وی افزود: برای 63 درمانگاه و مطب فعال در تمام هتل های محل اسکان زائران ایرانی در مکه  160 پزشک و 40 نفر کادر درمان پیش بینی شده است و 80 پزشک و پرستار داوطلب هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است سبک زندگی و رعایت عوامل سلامتی در سفر می تواند از گرفتاری بیمار شدن زائران بکاهد.

بر اساس این گزارش، از حاشیه های این بازدید، دلجویی مسئولان حوزه حج و زیارت از همسر مرحوم عبدالغفور گری از زائران شهرستان آق قلا در استان گلستان بود که پس از انجام اعمال عمره تمتع جمعه بعدازظهر راهی بیمارستان شد و بدلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به روحانی این کاروان توصیه کرد حال که با رضایت وراث ، پیکر این مرحوم قرار است در سرزمین وحی دفن شود زائران برای وی نماز  لیله الدفن بخوانند. 

حجت الاسلام و المسلمين نواب خطاب به همسرآن مرحوم اظهار داشت: همه انسان ها از دنیا می روند ولی از دنیا رفتن برخی افراد در بین اعمال عمره و حج تمتع و حالت پاکی از گناه انتخاب خاص خداوندی است  و صبر و شکیبایی برای شما و سایر بازماندگان از خداوند متعال مسئلت می نماییم.  

همسر مرحوم عبدالغفور گری نیز فوت وی در این سرزمین را تقدیرالهی دانست و از ابراز همدری مسئولان حج و زیارت ابراز تشکر کرد و اقدامات و پیگیری های انجام شده  را قابل تقدیر دانست.

این گزارش حاکیست، استقبال گرم زائران و علمای اهل تسنن کاروان های مستقر در مجموعه ارکان بکه از سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت در ورود ، سالن غذاخوری و لابی هتل و خوش آمد گویی صمیمانه به آنان، نشان دهنده ديداری مملو از ابراز محبت شيعه و سنی نسبت به هم و اهل بیت بود.


انتهای پیام/
 

نظر شما