شناسهٔ خبر: 67101097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

شهریار و ریکاردو؛ ستاره‌های خندان در تیم‌های گریان/ اگر تراکتور مهاجم یا سپاهان هافبک داشت!

هر چقدر لیگ بیست و سوم برای دو تیم بزرگ شهرستانی با ناکامی از رسیدن به قهرمانی تمام شد، برای دو ستاره بزرگ آنها خاطره خوش باقی گذاشت

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از مهر سپاهان و تراکتور همیشه دو مدعی بزرگ برای استقلال و پرسپولیس بوده و هستند. تا زمانی که فوتبال برقرار باشد، این دو تیم رقبای اصلی دو بزرگ تهرانی برای قهرمانی خواهند ماند. سپاهان و تراکتور هر فصل با جذب بازیکنان بزرگ و مربیان قوی برای قهرمانی می‌آیند.

در لیگ بیست و سوم هر دو تیم بزرگ شهرستانی با دو مربی بزرگ اسپانیایی و پرتغالی استارت زدند. آنها ستاره‌های بزرگی را هم به خدمت گرفتند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در نیم فصل هر دو مربی ساز جدایی کوک کردند. خمس تا پایان فصل نماند و مورایس هم با وجود برگشت دیگر آن انگیزه قبلی را نداشت.

سپاهان و تراکتور در پایان فصل به رتبه‌های سوم و چهارم رسیدند. سپاهان با این رتبه سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را گرفت و چنانچه در جام حذفی نیز بتواند قهرمان شود، تراکتور نیز می‌تواند به لیگ‌های آسیایی چشم داشته باشد اما برای این دو تیم بزرگ ین حداقل‌ها کافی نیست.

اما این فصل با وجود ناکامی برای این دو تیم فصلی خاطره انگیز و ماندگار در تاریخ برای دو ستاره آنها شد. «ریکاردو آلوس» مهندس تراکتوری‌ها این فصل با ساختن ۱۲ گل برای تراکتور بار دیگر عنوان بهترین گلساز لیگ را به خود اختصاص داد و همزمان صاحب چند رکورد شد؛

اولین بازیکن و اولین خارجی که دو بار به این عنوان در لیگ برتر ما می‌رسد. اولین بازیکنی که دو سال متوالی بهترین گلساز لیگ برتر می‌شود. او توانست از عنوان فصل قبل خود که با 13 پاس گل به دست آورده بود، این فصل با عدد ۱۲ پاس گل به خوبی دفاع کند. ارزش کار آلوس آنجا بیشتر می‌شود که او در دو فصل اول حضورش در ایران به این رکوردها رسید و البته که تراکتور مهاجم تمام کننده‌ای نداشت وگرنه این عدد به مراتب بیشتر می‌شد!

اما همین اتفاق برای «شهریار مغانلو» هم افتاد. در تاریخ لیگ برتر تنها رضا عنایتی از استقلال و مهدی طارمی از پرسپولیس توانسته بودند عنوان آقای گلی خود را تکرار کنند. حالا شهریار مغانلو نفر سوم این فهرست شده است. او که فصل قبل با زدن 13 گل به عنوان آقای گلی رسید، این فصل ۱۶ گل زد.

مغانلو سابقه حضور در پرسپولیس را دارد اما هر دو عنوان آقای گلی او با پیراهن سپاهان به دست آمد. همانطور که عنایتی با وجود آقای گلی در لباس ابومسلم، رکورد دو فصل متوالی آقای گلی را در پیراهن استقلال کسب کرد و مهدی طارمی نیز با پرسپولیس به این عنوان رسید.

 

نظر شما