شناسهٔ خبر: 67099745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

صفار هرندی:

انتخابات باید صحنه انسجام ملی باشد

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انتخابات باید صحنه انسجام ملی باشد، گفت: تجربه‌های گذشته ما نشان می دهد که هر جا ما انسجام و وحدت عمومی خودمان را نشان داده‌ایم دشمن به عقب رانده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در یادواره شهید خلیل تختی نژاد در مسجد جامع بندرعباس، اظهار کرد: جهان جدیدی پیش روی بشریت گشوده شده و جوشش جوانان در غرب برای مظلومیت فلسطین جلوه‌ای باشکوه از این خداخواهی است.

به گفته وی، آنهایی که می‌خواستند هر جا رد ایمان به خدا بود را بسوزانند، اکنون با دنیای جدیدی مواجهند.

صفار هرندی با اشاره به شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در خلسه‌ای پس از شهادت شهید رییسی هستیم. چه کسی باور می کرد که رییس جمهوری برای مادرش هم حتی یک مکان در خور شأنی فراهم نکند و در یک خانه ساده و محقر زندگی کند.

وی عنوان کرد: او حتی حقوقش را هم نصف دریافت می کرد و اینها سطح توقع مردم از یک رییس جمهور را بالا برده و مردم به هر کسی دیگر قانع نمی شوند. ذهن عامه مردم انتخاب شخصیتی نزدیک به شهید رئیسی است.

صفار هرندی با بیان اینکه رییس اجرایی کشور خود را طلبه ساده‌ای می انگاشت و او در تواضع ممتاز بود، تصریح کرد: جایگزین او باید بتواند کشور را از معبرهای سخت عبور دهد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تجربه های گذشته ما نشان می دهد که هر جا ما انسجام و وحدت عمومی خودمان را نشان داده‌ایم دشمن به عقب رانده شده است.

وی با بیان این که انتخابات باید صحنه انسجام ملی باشد، گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب، حفظ و انسجام جامعه است.

صفار هرندی همچنین بیان داشت: راجع به هیچ کاندیدایی نباید افشاگری و رسواسازی را پذیرفت حتی انسان برای دشمنش نیز نباید این را بپذیرد. این هایی که تایید صلاحیت شده‌اند، همگی صلاحیت رییس جمهور شدن را یافته‌اند و با رای مردم انتخاب خواهند شد.

صفار هرندی افزود: این انتخابات مقدمه‌ای از خون شهدای خدمت داشته است و این یک اثری اوج دهنده است و اثر خود را بر فضا گذاشته است.

به گفته وی، در نظرسنجی که پیش از شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صورت گرفته بود آمادگی مردم برای شرکت در انتخابات ۳۲ درصد بود اما چند روز پس از شهادت ایشان به بیش از ۴۵ درصد رسید و احتمال دارد با رقابت کاندیداها به بیش از ۶۰ درصد و حتی فراتر نیز برود.

نظر شما