شناسهٔ خبر: 67096311 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اسبقیان: در پرونده فساد فوتبال، دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیرنده هستند

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه اختتامیه مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در تهران، به تمجید از عملکرد کوراش‌کاران ایرانی پرداخت و از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه این رشته ورزشی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: در راستای پرونده برخورد با متخلفان فساد در فوتبال، دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیرنده خواهند بود.

به گزارش ایرنا، محمدشروین اسبقیان در پایان مسابقات آسیایی کوراش در تهران که با قهرمانی ازبکستان و نایب قهرمانی همراه شد، اظهار داشت: مسابقات خوبی را شاهد بودیم. کوراش رشته‌ای نوپا در ایران تلقی می‌شود، اما برنامه‌ریزی خوبی برای آن انجام شده است.

وی گفت: کوراش‌کاران ما عملکرد خوبی در مسابقات آسیایی تهران داشتند. ازبکستان قدرت اصلی این رشته است و سرمایه‌گذاری خوبی دارد. به آینده کوراش و رسیدن به سکوی اول، امیدوار هستیم.

اسبقیان در خصوص برنامه‌های ارگان‌های ورزش کشور برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی، بیان کرد: ما همراه فدراسیون‌ها هستیم و سیاست وزارت ورزش این است که میزبانی‌ها را در شورای برون‌مرزی با نظر موافق تصویب ‌کنیم. علاقه داریم ورزشکاران کشورهای مختلف به ایران آمده و شرایط‌ خوب و امنیت ایران اسلامی را از نزدیک ببینند.

وی بیان کرد: یکی از فاکتورهای مهم نیز ارتباط میان ملت‌هاست که از طریق دیپلماسی ورزش قابل دستیابی است.

اسبقیان سپس به میزبانی ایران از مسابقات ناشنوایان آسیا اشاره کرد و گفت: ستاد عالی مسابقات تشکیل شده و وزارت ورزش نیز نظارت می‌کند تا کارهای اجرایی به‌خوبی انجام شود. حمایت و نظارت کافی را انجام می‌دهیم تا میزبان خوبی در این دوره از مسابقات باشیم.

وی در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی، گفت: قطعا این انتخابات فردا برگزار خواهد شد.

معاون وزارت ورزش درباره بودجه فدراسیون‌ها، گفت: ما تفاهمنامه‌ها را با فدراسیون‌ها منعقد کرده‌ایم و تنها با یکی، دو فدراسیون که در ماموریت خارجی بودند تفاهمنامه منعقد نشده است.

اسبقیان در خصوص مشکلات سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، توضیح داد: قطعا مدیر شرکت توسعه برنامه‌ای برای کل مجموعه آزادی داشته و خود وزیر ورزش هم روی این مجموعه حساسیت زیادی دارد. بنا داریم این ورزشگاه که یک سرمایه ملی است و برای برگزاری میزبانی‌ها و مسابقات بین‌المللی تنها مجموعه مهمان‌پسند است، توجه بسیاری کنیم.

وی درباره برخورد با مختلفان پرونده فساد در فوتبال، گفت: مقررات هر چه باشد انجام می‌شود. دستگاه‌های نظارتی تصمیم خواهند گرفت و ما هم حمایت می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما