شناسهٔ خبر: 67093348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

شرکت نوین ماهان استارت ورود نبکا ET۵ را به جاده های ایران زد

تحویل نخستین کراس اوور تمام برقی مونتاژی ایران

عصر خودرو- شرکت نوین ماهان در روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، نخستین سری از کراس اوور تمام برقی نبکا ET۵ را به نخستین سری از مشتریان این خودرو تحویل داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کراس اوور ET5 از برند نبکا، نخستین کراس اوور مونتاژی تمام برقی ایران است که به باتری هایی با ظرفیت 72 کیلووات ساعت مجهز شده و موتور الکتریکی آن حداکثر توان 203 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتون متر را تولید می کند. این کراس اوور با طول 4.7 متر و فاصله بین دو محور 2.8 متر ظرفیت 5 سرنشین را دارد و به لطف ابعاد بزرگش، فضای خوبی برای سرنشینان و بار(467 لیتر – 1141 لیتر با خواباندن صندلی های عقب) به ارمغان می آورد. شتاب صفر تا صد این کراس اوور به 9.6 ثانیه می رسد و شارژ سریع 30 تا 80 درصد باتری های این خودرو طی مدت 35دقیقه انجام می شود و شارژ عادی آن نیز 12 ساعت به طول می انجامد. همچنین این کراس اوور با شارژ کامل امکان پیمایش 520 کیلومتری را خواهد داشت.

همچنین از مهمترین امکانات این کراس اوور تمام برقی می توان به سیستم خودران نسخه 2.5 ، دوربین 360 درجه، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، آینه های جانبی برقی با گرم کن، هشدار خواب آلودگی راننده، چراغ های جلو لیزری، کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ فاصله با خودرو رو برو و ترمز خودکار، کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان، 8بلندگو، امکان تخلیه شارژ V2L برای دستگاه های برقی خانگی، صندلی تخت خواب شو راننده، سانروف پانورامیک، صندلی برقی عقب با امکان باز شد با حرکت پا و ... اشاره کرد.

ET5 نه تنها نخستین خودرو تمام برقی است که تحویل به مشتریان شده و وارد خیابان ها شده بلکه از نظر سطح امکانات و ابعاد یکی از قوی ترین و پر امکانات ترین خودروهای بازار به حساب می آید. خریداران نخست این خودرو می توانند از طریق شارژر همراه خانگی نسبت به شارژ خودرو اقدام کنند یا در گام نخست توسعه زیرساخت های شارژ به حدود 40 ایستگاه شارژ داخل شهرهای بزرگ بخصوص تهران مراجعه کنند. همچنین برنامه توسعه شارژر در مسیر های بین شهری در حال انجام است که با اجرای آن امکان تردد بین شهرهای مختلف نیز امکان پذیر خواهد شد.

شرکت نوین ماهان حاصل همکاری مشترک شرکت کرمان خودرو و گروه مپنا است که در نتیجه آن نخستین خودرو تمام برقی واقعی مونتاژ ایران روانه خیابان ها شده است.

عکس: اعظم صباغ

نظر شما