شناسهٔ خبر: 67092305 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرایی و اسماعیلی به چه شکل به المپیک خواهند رسید؟

باتوجه به شکست محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی در نیمه‌نهایی تورنمنت بوداپست، حالا همه نگاه‌ها به نتیجه این دو کشتی‌‌گیر در دیدار رده‌بندی وزن ۶۷ کیلوگرم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به تورنمنت رنک‌دار مجارستان، 6 کشتی‌گیر باید برای کسب دوبنده تیم ملی در المپیک رقابت ‌کردند.

در وزن 60 کیلوگرم که مهدی محسن‌نژاد از سد امیررضا ده‌بزرگی گذشت و دوبنده تیم ملی در المپیک را از آن خود کرد.

در وزن 77 کیلوگرم نیز باتوجه به شکست محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی مقابل حریفان‌شان، هر دو با از دست دادن رسیدن به فینال، شانس رویارویی انتخابی با امین کاویانی‌نژاد را از دست دادند.

در این وزن کادرفنی تیم ملی اعلام کرده بود تنها در شرایطی بین دو کشتی‌گیر شیرازی و کشتی‌گیر خوزستانی مبارزه انتخابی برگزار می‌شود که یکی از آنها صاحب نشان طلای تورنمنت مجارستان شود که این اتفاق رخ نداد و کاویانی‌نژاد به عنوان ملی‌پوش 77 کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک انتخاب شد.

در وزن 67 کیلوگرم اما کار کمی پیچیده شده و درحالیکه سعید اسماعیلی این فرصت را داشت که با برتری مقابل اورتا سانچز کوبایی، فینالیست شده و با کسب نشان طلای تورنمنت بوداپست، حضورش در المپیک را قطعی کند، در دو ثانیه پایانی با اشتباهی مبتدیانه، شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

پیش از او، گرایی هم کشتی نیمه‌نهایی‌اش را به لری ابولادزه باخته بود و به این ترتیب هر دو کشتی‌گیر به دیدار رده‌بندی راه پیدا کردند و بند یک و دو مفاد انتخابی 67 کیلوگرم کاملا منتفی است و بند سوم و پنجم مد نظر خواهد بود.

اگر هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، مبارزه انتخابی بین آن دو برگزار می‌شود که گراییِ صاحب وزن به یک برد و اسماعیلیِ جوان به دو برد برای المپیکی شدن نیاز دارند.

اگر اسماعیلی مدال برنز بگیرد و گرایی ناکام باشد، مبارزه انتخابی بین آنها برگزار نمی‌شود و اسماعیلی به دوبنده تیم ملی خواهد رسید.

درحالیکه محمدرضا گرایی در دیدار رده‌بندی کار سختی نخواهد داشت و با آندرس مونتانو از اکوادور کشتی خواهد گرفت، سعید اسماعیلی باید به مصاف کیوتارو سوگابه برود کشتی‌گیری که محمدرضا گرایی را در مسابقات جهانی بلگراد به شدت اذیت کرد و گرایی با نتیجه 12-10 و باتوجه به پرتاب بطری از سوی برادرش به تشک این مسابقه، توانست حریف سرسخت ژاپنی را شکست دهد.

به نظر می‌رسد اگر هر دو کشتی‌گیر در مبارزه رده‌بندی ناکام باشند که البته احتمالش خیلی کم است، باز هم مسابقه رودررو در پایان مسابقات امشب تعیین کننده ملی‌پوش خواهد بود.

شرایط انتخابی وزن 6٧ کیلوگرم: (محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی)

١. هر کشتی‌گیری که مدال طلا کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود.

٢. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد درحالت عکس، برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند.

3. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

4. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از 30 دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

5. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما