شناسهٔ خبر: 67091229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پیروزی هر کدام از رقبای انتخابات آمریکا ممکن است به شکاف های داخلی این کشور دامن بزند؟/ پاسخ دکتر محمد گل افروز

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل جهان می گوید: آمریکا در حال حاضر با دو جنگ اوکراین و جنگ در خاورمیانه مرتبط است و کمک های مالی  نظامی در این خصوص دارد که باعث شده موافقان و مخالفانی در جامعه خود ایجاد کند. در صورتی که بایدن پیروز انتخابات شود بایستی در مورد نتایج این جنگ ها و پیامدهای آن پاسخگو باشد و در صورتی هم که پیروز نشود همین جنگ ها ممکن است عاملی بر عدم پیروزی او محسوب شود.

دکتر محمد گل افروز در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که انتخابات آمریکا و پیروزی هر کدام از رقبا ممکن است به شکاف های داخلی این کشور دامن بزند؟ در صورتی پیروزی هر کدام از رقبای انتخاباتی چه تاثیرات داخلی در آمریکا خواهد داشت؟ اظهار داشت: مسائل مربوط به انتخابات آمریکا فعلا در صدر رسانه های دنیا قرار دارد. حدود 5 ماهی به انتخابات آمریکا مانده است جامعه آمریکا در حال حاضر هم دچار تنش هایی است و در صورت پیروزی هر کدام از رقبا چه آقای بایدن چه آقای ترامپ ممکن است منجر به تنش هایی در داخل آمریکا بشود.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر با دو جنگ اوکراین و جنگ در خاورمیانه مرتبط است و کمک های مالی  نظامی در این خصوص دارد که باعث شده موافقان و مخالفانی در جامعه خود ایجاد کند. در صورتی که بایدن پیروز انتخابات شود بایستی در مورد نتایج این جنگ ها و پیامدهای آن پاسخگو باشد و در صورتی هم که پیروز نشود همین جنگ ها ممکن است عاملی بر عدم پیروزی او محسوب شود. ترامپ نیز با مشکلات فراوانی روبه رواست از یک طرف در دادگاه های مختلف حاضر می شود و با طرح ادعاهایی به هر حال بخشی از انرژی خود را در این خصوص صرف کرده و خواهد کرد که خود می تواند به دست اندازهایی برابر او تبدیل شود و در صورتی هم که انتخاب شود همانطور که خودش گفته است ممکن است دست به یکسری تسویه های سیاسی بزند که به هر حال باعث بروز مشکلاتی در داخل آمریکا خواهد شد.

وی تصریح کرد: به هر حال آمریکا با توجه به صحبت هایی که شد با یکسری مشکلاتی دست به گریبان است که هر آن ممکن است این مشکلات به هر حال تاثیرات خود را بر حوادث و تحولات آینده این کشور بگذارد اما از نظر اینکه آمریکا را دچار تحولات اساسی کند بعید است. به هر حال این کشور سالهاست در حال برگزاری انتخابات و جابه جایی قدرت هاست و هیچ کدام نتوانسته تحول بنیادینی ایجاد کند و روال ادامه داشته است و بعید است در آینده هم تحت تاثیر ماهوی قرار بگیرد.

 

نظر شما