شناسهٔ خبر: 67090544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رونمايي از بسته تشويقي و حمايتي حوزه صنعت و معدن با عنوان خادم الرضا

صاحب‌خبر -
رونمايي از بسته تشويقي و حمايتي حوزه صنعت و معدن با عنوان خادم الرضا

خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رونمایی بسته تشویقی برای کسب و کارها با عنوان بسته خادم الرضا در روز صنعت و معدن خبر داد و گفت:1900 واحد غیرفعال در شهرک‌ های صنعتی  امسال احیا و  راه  اندازی می شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آریا ،فرشاد مقیمی طی  نشست خبری بمناسبت بزرگداشت دهه تولید و تجارت در تشریح این رویداد که بمدت ده روز از ابتدای تیرماه آغاز و همزمان با روز ملی صنعت و معدن خاتمه می یابد اظهار داشت:هر سال این مراسم به همت وزارت صمت برگزار می‌شد، اما با توجه به نام‌گذاری امسال، قرار شد برگزاری دهه تولید و تجارت با مشارکت تشکل های این حوزه انجام شود و به این ترتیب 10 تشکل از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع، خانه معدن ایران و غیره در برگزاری این مراسم نقش دارند.
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: این دهه به نام‌های جهش تولید با نقش آفرینی اصناف، جهش تولید با ارتقای دانش فناوری و بهره وری، جهش تولید با رقابت پذیری و توسعه تجارت خارجی، جهش تولید با برنامه هفتم توسعه، جهش تولید با نقشه راهبردی و مدیریت جامع، جهش تولید با توسعه بخش خصوصی و تعاونی، جهش تولید با بهبود فضای کسب و کار، جهش تولید با جهاد تبیین و جهاد تولید با ارزش آفرینی معادن برگزار خواهد شد
وی افزود: در مراسم بزرگداشت این رویداد در سال جاری به پیشنهاد وزیر صمت قرار شد یک بسته حمایتی برای کسب و کارها  با عنوان "بسته خادم الرضا "ارائه شود که 14 دستگاه در تهیه آن نقش دارند.
مقیمی خاطرنشان کرد: بسته خادم الرضا فصلی نو را در جهت تولید با مشارکت مردم رفراهم می کند و فعالان تولیدی کشور را هدف گرفته است. وی اضافه کرد : رونمایی از این بسته توسط دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ادامه  در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت و میزان واحدهای صنعتی غیر فعال در کشور گفت: کل واحدهای غیرفعال در شهرک های صنعتی کشور 6هزار 850 واحد است که در واقع می توان گفت نسبت واحدهای راکد به کل واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی به کمتر از 12درصد رسیده است. این در حالی است که پیش از این 17 درصد بوده است.


وی در مورد احیای واحدهای راکد نیز اذعان داشت: بر اساس پیش بینی‌ های انجام شده، قرار است امسال 1900 واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌ های صنعتی، احیا و راه اندازی گردد. 

   


نظر شما