شناسهٔ خبر: 67089693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

از سوی وزارت کشور

اسامی تایید صلاحیت شدگان ریاست جمهوری چهاردهم اعلام شد؛ رقابت در شش ضلعی انتخابات

بعد از اعلام سخنگوی شورای نگهبان، مبنی بر این که اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به وزارت کشور ارسال شده است، دقایقی بعد، این وزارتخانه، اسامی تایید صلاحیت شدگان را به صورت رسمی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک؛ اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری جهت اعلام و انتشار رسمی به وزارت کشور ارسال شده است و تا ساعاتی دیگر خبر رسمی در این باره اعلام می شود.

اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری

 

زاکانی: تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۱۵:۵۵

 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ‎انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه ‎شهید رئیسی و تکمیل خدماتش، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم.

 علیرضا زاکانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«هوالعزیز
در انتخابات گذشته افتخار حمایت از مظهر شعارهای انقلاب را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم. اما در ‎انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه ‎شهید رئیسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. به لطف خدا، یاری شهدا و با اتکا به سوابق، کارنامه و برنامه‌ای جامع، به کسب آرای مردم عزیزمان امیدوارم.
راه جمهور؛ ایران عزیز؛ ‎دولت خدمت»

اعلام رسمی از سوی وزارت کشور
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۱۵:۰۱

بر اساس اعلام وزارت کشور آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 احراز صلاحیت شدند.

همچنین علی لاریجانی، سید وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، سیدصولت مرتضوی، اسحاق جهانگیری، محمدمهدی اسماعیلی، عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی از جمله افرادی هستند که احراز صلاحیت نشده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آغاز و تا 24 ساعت ساعت قبل از أخذ رای یعنی ساعت 8 صبح پنج‌شنبه 7 تیرماه 1403 خاتمه می‌یابد.

انصراف های اعلامی؛ از نیکزاد تا میرتاج الدینی
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۱۴:۳۸

 
محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مجلس یازدهم از داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انصراف داد.

همچنین قبل از اعلام غیر رسمی خبر تایید صلاحیت شدگان نهایی، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس نیز اعلام انصراف کرد. 

برخی دیگر از چهره ها نیز قبل از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان، اعلام انصراف کرده بودند که بر اساس خبرهای رسیده، ظاهرا صلاحیت آنها قرار نبوده به عنوان کاندیدای نهایی از سوی شورای نگهبان اعلام شود.

 

به گزارش تابناک، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در شبکه ایکس اعلام کرد: با اتمام بررسی‌ صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد.

بر اساس آخرین خبرهای رسیده، اسامی شش کاندیدای تایید صلاحیت شده به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان

مصطفی پورمحمدی

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

محمدباقر قالیباف

بر همین اساس علی لاریجانی مثل دور قبل  نامش در تایید شده ها نیست. همچنین در برخی کانالهای خبری اعلام شده است که علی نیکزاد، قبل از اعلام اسامی، انصراف داده است. اسم عبدالناصر همتی، کاندیدای دوره قبل نیز در میان تایید صلاحیت ها دیده نمی شود.

نتایج رسمی تا ساعاتی دیگر توسط وزارت کشور اعلام می شود.

 

 

نظر شما