شناسهٔ خبر: 67089645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هزینه‌کرد ۲۰ میلیاردی برای اجرای یک تقاطع سنندج!

استاندار کردستان در حالی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه تقاطع تکیه‌وچمن سنندج خبر داد که بخش‌های هزینه‌کرد این اعتبار اعلام نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سندج، پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن «اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر» سنندج به منظور حل معضل ترافیک ظهر امروز با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این تقاطع کلنگ‌زنی شد.  

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم با قدردانی از این اقدام اظهار داشت: امید که با تلاش و کار جهادی و برنامه‌ریزی بهتر، شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن که می‌تواند در کاهش ترافیک تأثیرگذار باشد، باشیم.

وی گفت: 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان سنندج برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون 12 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است. 

استاندار کردستان افزود: فرماندار سنندج در اعتبارات عمرانی 1403 نیز مبلغ تکمیلی پروژه را مصوب و ابلاغ خواهد کرد. 

وی از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خواست در تخصیص‌ اعتبارات به این پروژه همکاری لازم داشته باشند تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد چراکه اجرای این پروژه قطعاً در گشایش گره‌های ترافیکی مؤثر خواهد بود. 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: امیدواریم پروژه‌های دیگر در راستای باز کردن گره‌های ترافیکی شهر سنندج که تبدیل به معضل شده است، در اولویت قرار گیرد، ما نیز از محل اعتبارات دولتی به این حوزه کمک خواهیم کرد. 

ایمنی تردد و کاهش تصادفات در مسیر تکیه‌وچمن

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه، با بیان اینکه برای رفع مشکلات ترافیکی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است، اظهار کرد: تاکنون کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری انجام شده و چند پروژه دیگر نیز در حال اجراست. 

وی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن در سنندج نیز که به صورت پیش ساخته اجرا می‌شود، در همین راستا تعریف شده و امیدواریم در بازه زمانی معین به بهره‌برداری برسانیم. 50 درصد پروژه شامل دال و دیوارها آماده شده و اعتبار آن به صورت استانی تأمین می‌شود. 

شهردار سنندج به مشخصات این پروژه پرداخت و عنوان کرد: مسیر تکیه و چمن به سمت پارک کودک به صورت زیرگذر به طول 320 متر(زیرگذر به طول 90 متر به عرض 8 متر)، مسیر میدان حجاب به سمت پارک کودک به طول 380 متر به عرض 26 متر، رمپ تکیه و چمن به آبیدر به طول 120 متر به عرض 8 متر، رمپ پارک کودک به تکیه و چمن به طول 100 متر به عرض 8 متر و احداث میدان بیضوی شکل به مساحت یک‌هزار و 500 مترمربع اجرا می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: طول زیرگذر احداثی 73.5 متر، حجم عملیات خاکبرداری آن 11 هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی 2 هزار و 500 مترمکعب و حجم مصالح زیراساس یک‌هزار و 500 مترمکعب است. 

رشیدی اظهار کرد: حل معضل ترافیک در محل تقاطع در ساعت پیک ترافیک، تسهیل ترافیک مسیر اصلی تکیه و چمن به پارک کودک، حذف قوس قائم در محل تقاطع، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیرهای عبوری، ایمنی در تردد و کاهش تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است. 

شهردار سنندج اعلام کرد: اعتبار این پروژه 20 میلیارد تومان است که تاکنون 12 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بازه زمانی 6 ماهه به صورت کامل اجرا می‌شود. 

دعوت از سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های عمران شهری در سنندج 

عزت رضائی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم خواستار ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمران شهری در سنندج شد و اظهار داشت: این پروژه با هدف کاهش معضلات ترافیکی که امروز یکی از مطالبات جدی مردم است اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی 6 ماهه برای اجرای این پروژه صورت گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم در سالجاری شاهد کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگتر در حوزه رفع مشکلات ترافیکی و خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر و کمربندی این ناحیه منفصل شهری از دیگر مطالبات مردم بوده که امیدواریم با همراهی بخش‌های مختلف و شهرداری شاهد تحقق آن باشیم. از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز درخواست داریم در راستای پیشرفت هرچه بیشتر شهر زیبای سنندج به پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند. 

اجرای پروژه کاهش ترافیک در میدان بسیج سنندج نیاز به اعتبار دارد

بهروز ابراهیم‌آبادی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج نیز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با ابراز تأسف از اینکه در گذشته پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه شهر و افزایش ترافیک شهری انجام نگرفته است، گفت: اکنون اجرای رینگ‌ها می‌تواند بخش زیادی از ترافیک شهری را کم کنند. 

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه 40 درصد از بار ترافیکی شهر سنندج روی رینگ آبیدر افتاده است برای کاهش این بار ناگزیر به استفاده از زیرگذر و روگذرها هستیم. 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج افزود: اجرای این پروژه‌ها سرعت رهاسازی ترافیک را بالا می‌برد اما از سوی دیگر ایجاد، تعمیر و نگهداری این روگذر و زیرگذرها بسیار زیاد است، بنابراین از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درخواست اختصاص مبلغی به این پروژه را داریم.

ابراهیم‌آبادی یادآور شد: یکی دیگر از محل گره‌های ترافیکی اصلی شهر سنندج «میدان بسیج» است که اجرای پروژه‌های لازم کاهش ترافیک در این محدوده، نیاز به نگاه ویژه مسئولان و تخصیص و تأمین اعتبارات دارد. 

به گزارش تسنیم؛ اگرچه ریزهزینه‌های این پروژه و اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود، اعلام نشد اما سؤال اینجاست آیا با اجرای این پروژه گره ترافیکی سطح شهر سنندج باز می‌شود یا خیر؟ آیا اجرای این پروژه در این محدوده بیشتر در اولویت بود یا هسته مرکزی شهر که در ساعت‌های مختلف، ترافیک قفل شده و سال‌هاست مدیریت شهری وعده رفع این معضل را داده است!

انتهای پیام/486/

نظر شما