شناسهٔ خبر: 67089228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

رگبار باران و رعد وبرق در نوار شمال غربی | تداوم وزش باد شدید در شرق

شدت بارش در نوار شمال غربی کشور سبب صدور هشدار نارنجی برای ۳ استان در روز یکشنبه (۲۰ خرداد) شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل هشدار نارنجی هواشناسی با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه است.»
کبری رفیعی افزود: «دوشنبه (۲۱ خرداد) در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. سه‌شنبه (۲۲ خرداد) علاوه بر این مناطق، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های جنوبی جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، مرکزی و اصفهان هم بارندگی دارد. ۵ روز آینده نیز در مناطقی که گفته شد، بارش‌ها به شکل تگرگ نیز رخ می‌دهد.
به گفته رفیعی، دوشنبه (۲۱ خرداد) و سه‌شنبه (۲۲ خرداد) شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا است و با توجه به این شرایط نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور انتظار داریم.
در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) مواج و متلاطم است.
برای تهران نیز افزایش وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۳۶ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.

برچسب‌ها:

نظر شما