شناسهٔ خبر: 67086973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیاستمدار آمریکایی: واشنگتن به دنبال تغییر رژیم در روسیه است

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد که دولت جو بایدن به دنبال تغییر رژیم در روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ویوک راماسوامی نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کارآفرین میلیاردر آمریکایی، اظهار کرد که دولت جو بایدن به دنبال تغییر رژیم در روسیه است.

وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با دقت به حرف های جو بایدن و گروه جنگ طلبان دو حزبی درباره اوکراین گوش دهید. این حرف ها دیگر تنها درباره دفاع از اوکراین نیست. این دیوانگان شروع به سخنانی کرده اند که گویا به دنبال هجوم تمام و کمال به روسیه هستند. این کار دیوانگی است.

راماسوامی تصریح کرد دلیل اینکه آنها هرگز هدف از جنگ در اوکراین را بیان نمی کنند، این است که آنها انعطاف پذیری برای حرکت دادن تیرک دروازه را می خواهند. آنها در تمام مدت برای آنچه که می خواستند، حرکت کردند: تغییر رژیم در روسیه (بدون دوباره فکر کردن درباره پیامدهای آن).

این در حالی است که این موضوع باعث نگرانی ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی ایکس و یکی دیگر از میلیاردهای آمریکایی شده است.

ماسک در پاسخ به پست راماسوامی، خود در پستی، شرایط را بسیار نگران کننده خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با مدیران آژانس های خبری بین المللی اظهار کرد معاهده صلح بین روسیه و اوکراین در سال 2022، توسط کسانی که می خواهند به اهداف سیاسی خارجی خود در هدایت روسیه دست یابند، و به آن نابودی و شکست استراتژیک کشور می گویند، بی نتیجه مانده است.

ویوک راماسوامی سال گذشته آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا به عنوان نامزد جمهوری خواهان و یکی از رقبای دونالد ترامپ اعلام کرد اما پس از اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان، از ادامه رقابت ها کناره گیری کرد.

وی در همان زمان ایده عضویت اوکراین در ناتو را مورد انتقاد قرار داد آن را دیوانگی محض نامید.

وی تصریح کرد گسترش ناتو در آینده دیوانگی محض است. اگر من رئیس جمهور شوم، اجازه نخواهم داد که از سوی ولودیمیر زلنسکی، مورد توهین و قلدری قرار بگیرم و این موضوع حقیقتا برای من بسیار دشوار است که دیگر کشورهای غربی هر روز از دست رهبران کاریزماتیکی که با وعده های تو خالی ملت را به بدبختی می کشند، تغذیه می کنند.

این کارآفرین خاطرنشان کرد ناتو برای جلوگیری از درگیری با اتحادیه جماهیر شوروی شکل گرفت در حالی که ناتو پس از سقوط این اتحادیه به سرعت گسترش یافت و در حال حاضر خطر جنگ هسته‌ای با روسیه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما