شناسهٔ خبر: 67085894 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

این سه فوق ستاره برای همدیگر می‌میرند!

آماده تر ین مثلث کنونی دنیا حاضرند برای هم بیشترین فداکاری ممکن را انجام دهند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال (VNL)، تیم والیبال مردان ژاپن موفق شد با نتیجه 3 بر 1 تیم اسلوونی را که تا آن زمان در هر 6 بازی پیروز شده بود، شکست دهد. ژاپن که در دوره قبلی مسابقات موفق به کسب مدال برنز شده بود، اولین سکوی خود را پس از 46 سال به دست آورد. در صورت شکست در این مسابقه، آنها به رتبه ششم رنکینگ جهانی سقوط می‌کردند، اما با این پیروزی به رتبه چهارم رسیدند.

این بازی برای تیم ژاپن اهمیت زیادی داشت، به ویژه به‌خاطر حضور در المپیک پاریس که ماه آینده آغاز می‌شود. یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی و یوجی نیشیدا از جمله بازیکنانی بودند که عملکرد درخشانی داشتند و ۲۶ امتیاز به دست آوردند. نیشیدا در مصاحبه پس از بازی گفت که این مسابقه برای او و تیم بسیار سخت بوده، اما از نتیجه خوشحال است و امیدوار است که بتواند بهترین عملکرد را در مسابقات آینده نیز ارائه دهد.

این پیروزی باعث شد تا ژاپن از رتبه پنجم به چهارم رنکینگ جهانی صعود کند و به فیلیپین برای ادامه مسابقات سفر کند. نیشیدا همچنین از تیم ملی والیبال بانوان که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند حمایت و آن‌ها تشویق کرد و ابراز امیدواری کرد که آنها نیز موفق شوند.

**ران تاکاهاشی

نظرت رو در مورد مسابقه امروز بگو؟

تاکاهاشی: انرژی همه شگفت‌انگیز است. خوشحالم که امروز هم توانستم برنده شوم. متشکرم!

چطور وارد مسابقه امروز شدید؟

تاکاهاشی: البته جنبه آمادگی برای المپیک هم وجود داشت اما بازی خوبی بود. اسلوونی حریف مهمی در المپیک خواهد بود. اعتماد به نفس پیدا کردم.

این آخرین بازی در ژاپن قبل از المپیک بود.

تاکاهاشی (با هم تیمی‌هایش): این آخرین بار است. ممنونم که توانستم جلوی همه برنده شوم. متشکرم!

لطفاً تیم ملی بانوانی را که قصد کسب بلیت المپیک را دارند تشویق کنید.

تاکاهاشی: فکر می‌کنم بلیت المپیک آن‌ها در اینجا مشخص می‌شود. لطفاً برای دخترها هم انرژی بفرستید.

لطفا به طرفداران خود پیام بدهید.

تاکاهاشی: من همه شما را دوست دارم. با تشکر!

**یوکی ایشیکاوا

بازی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

ایشیکاوا: اسلوونی همه بازی‌های خود را برد. فکر می‌کردم مسابقه سختی باشد. با اینکه ضعیف بازی کردم اما از تیم سپاسگزارم.

در مورد بازی خودت چه احساسی داری؟

ایشیکاوا: این عملکرد کافی نیست. من می‌خواهم مهارت‌هایم را برای بازی‌های فیلیپین، فینال‌ها و المپیک افزایش دهم.

از حضور تماشاگران ژاپنی چه احساسی دارید؟

ایشیکاوا: من از حمایت همه نیرو گرفتم. خوشحالم که توانستیم با 3 برد و 1 باخت قابلیت‌های خود را نشان دهیم.

لطفاً تیم ملی بانوانی را که قصد کسب بلیت المپیک را دارند تشویق کنید.

ایشیکاوا: فکر می‌کنم برای زنان نیز دور مهمی خواهد بود.

**یوجی نیشیدا

نظرت در مورد بازی چیه؟

نیشیدا: این مسابقه برای من مهم بود. صادقانه بگویم، احساس می‌کردم که باید این کار را انجام دهم، بنابراین فکر می‌کنم این نمایش خوبی بود که توانستم در این هفته به اوج برسم.

نظرت در مورد سرویس چیه؟

نیشیدا: من طرفین یا بین مردم را هدف قرار می‌دادم، اما اگر به زدن سرویس‌های خوب ادامه ندهم، طرف مقابل هم راحت والیبال بازی می‌کند. امروز به جای سرویس‌های آرام، فکر می‌کنم توانستم با سرویس‌هایی با ریسک بالا خوب عمل کنم.

به نظر می‌رسد موقعیت‌های زیادی وجود داشته که در آن به تاکاهاشی و ایشیکاوا کمک کرده‌ای!

نیشیدا: من واقعاً به آن فکر نمی‌کنم. می‌دانستم که این اتفاق خواهد افتاد و من بودم که این تصمیم را می‌گرفتم. با این حال، من فقط کارم را انجام دادم و نتایج به دست آمد. فکر می‌کنم این یکی از نتایجی است که توانستم به‌طور کامل آنچه را که به‌عنوان یک بازیکن در این فصل در تیم ملی نمایش دادم به کمک آن نشان دهم. دوست دارم این کار را ادامه دهم و عملکردم را بهبود ببخشم.

فکر می‌کنم قبلاً در مورد اینکه چطور بدون این دو بازیکن (ایشیکاوا و تاکاهاشی) نمی‌توان پیروز شد صحبت کرده‌ای.

نیشیدا: امروز هم چون دو نفر را داشتیم توانستیم برنده شویم (با خنده). هرچند من بلاتکلیف هستم. فکر می‌کنم باید تیمی بسازیم که با یا بدون (این دو) بدون نوسان بماند، اما همچنین فکر می‌کنم با این دو، این تیم کامل می‌شود. با این حال، فکر می‌کنم شرایطی پیش می‌آید که این دو بازیکن در دسترس نباشند، بنابراین تیم باید بفهمد که چگونه می‌تواند برنده شود. امیدوارم همه به این موضوع توجه داشته باشند و به تلاش خود ادامه دهند.

نظرتان در مورد نمایش دفاعیتان چیست؟

نیشیدا: فکر می‌کنم می‌توانستم بیشتر دفاع داشته باشم. از اینکه نتوانستم بیشتر دفاع کنم کمی ناراحتم، اما فکر می‌کنم کم‌کم این جنبه‌ها بهبود می‌یابد.

شرایط فعلی شما چگونه است؟

نیشیدا: شرایط دیروز و امروز به همین شکل بود. دیروز برای یک نمایش خوب آماده شدم و امروز هم برای یک عملکرد خوب آماده شدم. روز به روز چیزی تغییر نمی‌کند.

بیشترین امتیاز را در تمام بازی‌هایی که در آن حضور داشتی به دست آوردی.

نیشیدا: اینطور است؟ خوب، این یک اتفاق جذاب است! این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم (می‌خندد). فکر می‌کنم بهترین بازیکنان آن‌هایی نیستند که بیشترین امتیاز را دارند، بلکه بازیکنانی هستند که می‌توانند بیشترین امتیاز را کسب کنند. با وجود اینکه امروز شرایط سخت زیادی وجود داشت، توانستیم اینگونه عمل کنیم. فکر می‌کنم ادامه دادن در این شرایط شما را برای برداشتن قدم بعدی آماده می‌کند و من توانستم این کار را انجام دهم.

 

نظر شما