شناسهٔ خبر: 67085340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

افزایش حباب سکه با ریزش اونس/ آزادسازی منابع ارزی ایران چه سیگنالی به بازارها داد؟ افزایش حباب سکه با ریزش اونس/ آزادسازی منابع ارزی ایران چه سیگنالی به بازارها داد؟

به گزارش اکو ایران، بازار طلا و ارز، اولین روز هفته را با خبر آزادسازی منابع ارزی ایران شروع کردند. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین خبری بود که به بازارها مخابره شد و مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. اما این خبر چه سیگنالی به بازارها داد؟ بازار در جریان معاملات روز گذشته شاهد کاهش محسوس قیمت طلا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اکو ایران، بازار طلا و ارز، اولین روز هفته را با خبر آزادسازی منابع ارزی ایران شروع کردند. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین خبری بود که به بازارها مخابره شد و مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. اما این خبر چه سیگنالی به بازارها داد؟

بازار در جریان معاملات روز گذشته شاهد کاهش محسوس قیمت طلا بود. دیروز، هر گرم طلای ۱۸ عیار به سه میلیون و 338 هزار و 200 رسید که نسبت به آخر هفته‌ای که گذشت، کاهش ۱.۰۴ درصدی داشت. سکه نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در پایان معاملات روز گذشته، سکه امامی حدود 40 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا و سکه امروز 20 خرداد

اما امروز و تا این لحظه بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای 18 عیار، سه میلیون و 332 هزار و 800 تومان ثبت شده است.

 قیمت سکه امامی نیز تا این لحظه 40 میلیون و 600 هزار و 200 تومان است. نیم سکه، 23 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه 15 میلیون و سکه گرمی نیز 6 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورده است.

افزایش حباب سکه

روز جمعه، اونس طلا ریزش 80 دلاری داشت که این ریزش موجب کاهش ارزش ذاتی سکه و طلا شد. روز گذشته به واسطه ریزش اونس، حباب سکه با افزایش به 20 درصد رسید.

دیروز اونس طلا، به 2 هزار و 293 دلار رسید که نسبت به روز قبلش کاهش 2.1 درصدی داشت. امروز و تا این لحظه اونس طلا، 2 هزار و 294 دلار ثبت شده است.

در حالی‌که بازار سکه کاهشی بود، بازار ارز مسیر افزایشی را در پیش گرفت. از سوی دیگر در حساب کاربری بانک مرکزی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبری منتشر شد که در فضای بازارها دست به دست می‌شد. حساب کاربری بانک مرکزی خبر از آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق داد. 

در این پست آمده بود: «بخشی از منابع ارزی ایران در عراق آزاد شد. حسینی، عضو هیأت نمایندگی اتاق بازرگانی ایران: عراق بخشی از منابع ما را آزاد کرده است. توان بازدارندگی ایران باعث آرامش داخل کشور شده است و می‌تواند دست ما را برای مذاکرات منطقه‌ای باز کند. بانک مرکزی از این موقعیت استفاده کرده است.»

پیش بینی قیمت سکه امروز 20 خرداد

به باور برخی از معامله‌گران خبر آزادسازی منابع ارزی می‌تواند جناح کاهشی بازار را تقویت کند و از صعود قیمت‌ها جلوگیری کند. آنها می‌گویند آزادسازی منابع دست بازارساز را برای تزریق ارز در بازار باز می‌کند.

از سوی دیگر خبرهای مهم دیگری نیز در بازار مورد توجه معامله‌گران است. معامله‌گران بازار ارز و سکه بعد از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، منتظر واکنش عملی جمهوری اسلامی ایران هستند. اگرچه وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای نسبت به این قطعنامه واکنش نشان داد، اما به عقیده این معامله‌گران تا قبل از اقدام عملی، بازار با حضور قوی بازارساز می‌تواند به سمت اصلاحات برود.

آنها با اشاره به رکورد جدید صادرات نفت ایران و خبر آزادسازی منابع در عراق، معتقدند بازارساز توانایی تزریق سنگین برای کنترل بازار را دارد. به طور کلی این خبرها مانع سیگنال افزایشی با بازار ارز می‌شود. به دنبال آن بازاز طلا و سکه نیز پیام افزایشی از بازار ارز دریافت نمی‌کنند. 

منبع: ecoiran-65094

نظر شما