شناسهٔ خبر: 67084932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

برنامه‌های صداوسیما در انتخابات؛ ۵ مناظره زنده

پیمان جبلی، رییس صداوسیما ضمن اعلام جزئیاتی از برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در رادیو و تلویزیون، تاکید کرد: انتخاب مجری نهایی مناظره‌ها در حال بررسی است و اسامی که در رسانه‌ها اعلام شده، صرفا گمانه‌زنی است.

صاحب‌خبر -

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما گفت: «هم در مناظره‌ها و هم در باقی برنامه‌ها تلاش خواهد شد که به‌جای حاشیه‌های بی‌مورد، غیرمفید و غیرسازنده، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مستقیماً به برنامه‌های خود اشاره کنند.»

پیمان جبلی درباره برنامه صدا و سیما برای جلوگیری از بی اخلاقی‌های احتمالی در مناظرات تلویزیونی اظهار کرد: کمیسیون برررسی تبلیغات به لحاظ قانونی ناظر بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است و ما در زمینه جلوگیری از بی اخلاقی‌های احتمالی در برنامه‌های زنده صدا و سیما از سوی کاندیداها، پیشنهاداتی را به این کمیسیون ارایه دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن سعی داریم بستر‌هایی که موجب بی اخلاقی یا بداخلاقی انتخاباتی می‌شود را از طریق ورود تخصصی نامزد‌ها به بحث‌های مربوط به برنامه هایشان کاهش دهیم.

جبلی تأکید کرد: در تبلیغات انتخاباتی صدا و سیما اساساً برنامه محوری و برنامه نامزد‌ها مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم در مناظره‌ها و هم در باقی برنامه‌ها تلاش خواهد شد که به جای حاشیه‌های بی مورد، غیر مفید و غیر سازنده، نامزد‌های محترم مستقیماً به برنامه‌های خود اشاره کنند و در نهایت قانون هم باید در خصوص حمایت از این اقدام و راهبرد صدا و سیما کمک کند که کمک خواهد کرد.

جبلی در پاسخ به این پرسش که اگر کاندیدای بی اخلاقی کند، چه برنامه برخوردی در نظر گرفته شده است؟ گفت: بعضی از پیشنهادات را به کمیسیون بررسی تبلیغات به منظور ورود جدی‌تر کمیسیون و ناظر بر برگزاری برنامه‌ها ارایه دادیم که اگر موافقت کنند، آمادگی اجرای این پیشنهادات را داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما