شناسهٔ خبر: 67084124 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

انقلاب نکونام در استقلال

جواد نکونام در حالی خبر از جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد بازیکنان فعلی استقلال داد که دو فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد، اما مالکان جدید باشگاه استقلال هنوز در مورد ادامه همکاری با کادر فنی این تیم، اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، سرمربی تیم فوتبال استقلال برای فصل آینده چند بازیکن داخلی و خارجی را در فهرست قرار داده که مذاکرات ابتدایی با تعدادی از آن‌ها انجام شده، اما هنوز توافق منجر به قرارداد صورت نگرفته است.

فصل بیست و سوم لیگ برتر در شرایطی برای استقلال به پایان رسید که این تیم با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس، عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. بلافاصله پس از پایان لیگ، «جواد نکونام»سرمربی تیم فوتبال استقلال در یک نشست خبری تاکید کرد که فعالیتش در فصل نقل و انتقالات را خیلی زود آغاز خواهد کرد تا تیم قدرتمندی را برای فصل بیست و چهارم ببندد.

جواد نکونام در حالی خبر از جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد بازیکنان فعلی استقلال داد که دو فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد، اما مالکان جدید باشگاه استقلال هنوز در مورد ادامه همکاری با کادر فنی این تیم، اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

با این حال، نکونام که سال پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت و پس از هفته‌ها صدرنشینی در سه هفته پایانی صدر و قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد، مذاکره با بازیکنان جدید و فعلی آبی پوشان را آغاز کرده است.

طبیعی است که سرمربی آبی پوشان برای اینکه بتواند بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد باید برخی مهره‌های کم اثر را از فهرست این تیم کنار بگذارد. هر چند او تاکید کرده بود که بازیکنی را در فهرست مازاد قرار نخواهد داد، اما برای اینکه جای خالی در تیمش داشته باشد ناچار است روی تعدادی از بازیکنان قلم قرمز بکشد.

کدام بازیکنان استقلال در لیست خروجی جواد نکونام هستند؟

هر چند هنوز فهرست رسمی بازیکنان مازاد استقلال اعلام نشده است، اما کادر فنی آبی‌پوشان با بررسی عملکرد بازیکنان در فصل گذشته تمایلی به ادامه همکاری با جعفر سلمانی، امید حامدی فر، میلاد فخرالدینی و ایمان سلیمی ندارد. البته محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی نیز مورد تایید نیستند و احتمالاً در فهرست مازاد قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه رضا میرزایی و محمدرضا خالدآبادی هم برای گذراندن سربازی از استقلال جدا خواهند شد و احتمال حضورشان در ملوان بندرانزلی زیاد است.

گفته می‌شود جعفر سلمانی هم که در زمان مجیدی برای استقلال بازی می‌کرد، اما در دوران نکونام نتوانست انتظارات سرمربی را برآورده کند به یکی از دو تیم استقلال خوزستان یا فولاد اهواز خواهد پیوست.

جواد نکونام

چه بازیکنانی در فهرست جواد نکونام هستند؟

سرمربی استقلال به دنبال جذب چند بازیکن در خط هافبک، حمله و دفاع است تا بتواند نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. استقلال با «عارف آقاسی» و «محمد دانشگر» صحبت‌هایی را انجام داده و اگر اتفاقی نیافتد یکی از این دو بازیکن به استقلال خواهد پیوست. همچنین تلاش بر این است که از بین میلاد زکی پور و یا حسین گودرزی یک نفر پیراهن آبی بر تن کند. در خط هافبک هم فرشید باقری همچنان مورد نظر کادر فنی استقلال است و با توجه به اینکه این بازیکن فصل آینده آزاد خواهد بود می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی استقلال برای لیگ بیست و چهارم باشد.

روبرتو تورس که در زمان حضور نکونام در فولاد با نظر او به فولاد آمده بود یکی از بازیکنان ویژه مد نظر سرمربی آبی هاست. نام ریکاردو آلوز بازیکن تراکتور و مهدی لیموچی بازیکن تیم آلومینیوم هم در فهرست مد نظر نکونام قرار دارند.

اسامی بازیکنان مدنظر جواد نکونام مشخص شد

سرمربی استقلال برای خط حمله هم «جواد آقایی‌پور» بازیکن استقلال خوزستان و «محمدحسین اسلامی» بازیکن تیم ذوب‌آهن را مد‌نظر دارد. البته اسلامی بار‌ها تاکید کرده که دوست دارد به استقلال بپیوندد و احتمالاً اولین بازیکنی خواهد بود که با این تیم قرارداد امضا خواهد کرد.

هر چند، نام «مهدی قایدی» هم در فهرست مد نظر کادر فنی استقلال وجود دارد، اما از آنجایی که رقم در نظر گرفته‌شده برای رضایتنامه این بازیکن بالاست و در توان استقلال نیست، بعید به نظر می‌رسد که زمینه بازگشت او به جمع آبی‌پوشان فراهم شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما