شناسهٔ خبر: 67083168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

نخستین تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی آمریکای لاتین با اقدام کلمبیا اعمال شد؛

صهیونیست‌ها در یک‌قدمی فروپاشی

به‌تازگی روزنامه ال پائیس منتشر کرده است که بر اساس فرمانی که از سوی وزارت بازرگانی کلمبیا اعلام‌شده؛ دولت بوگوتا تصمیم گرفته است صادرات زغال‌سنگ به رژیم صهیونیستی را در تلاش برای تحت‌فشار قرار دادن این رژیم برای توقف درگیری در غزه متوقف کند.

صاحب‌خبر -

به‌تازگی روزنامه ال پائیس منتشر کرده است که بر اساس فرمانی که از سوی وزارت بازرگانی کلمبیا اعلام‌شده؛ دولت بوگوتا تصمیم گرفته است صادرات زغال‌سنگ به رژیم صهیونیستی را در تلاش برای تحت‌فشار قرار دادن این رژیم برای توقف درگیری در غزه متوقف کند. شایان‌ذکر است تا بگوییم که این اقدام که از سوی وزرای امور خارجه، دارایی و انرژی کلمبیا نیز حمایت می‌شود و پس از امضای آن توسط گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری کلمبیا این کشور که در حال حاضر برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در اروپا به سر می‌برد، اجرایی خواهد شد. به گزارش ایرنا، این تصمیم نشان‌دهنده اولین تحریم تجاری علیه اسرائیل توسط یک دولت آمریکای لاتین است؛ تحریم تجاری فراتر از اقدامات انجام‌شده‌ای که تاکنون ماهیت دیپلماتیک داشته‌اند.با در نظر گرفتن اینکه این کشور بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سوخت فسیلی اسرائیل است، این تصمیم می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر روابط تجاری میان کلمبیا و رژیم صهیونیستی تأثیر بگذارد. توأمان با این روند،آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد تصمیم خود برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه  کشورهایی که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌زنند را به این رژیم اعلام کرده است. به‌بیان‌دیگر، سازمان ملل به‌طور رسمی اسرائیل را به فهرست سیاه کشورهایی که کودکان را می‌کشند اضافه کرد. به نقل از شبکه الجزیره، سازمان همکاری اسلامی پس از اعلام این موضوع در بیانیه‌ای تأکید کرد که هدف قرار دادن یک مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با حمله به یک مدرسه آنروا که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان‌یافته بودند، دست‌کم ۴۰ نفر از آن‌ها را به شهادت رساند. سازمان همکاری اسلامی همچنین اعلام کرد که از قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در فهرست ننگین و سیاه ناقضان حقوق کودک استقبال می‌کند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است نام رژیم اسرائیل را به علت کودک کشی در نوار غزه به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان اضافه کند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه جمعه‌شب اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۱۵ هزار و ۵۱۷ کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. پیش‌ازاین عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، ارتش و ارکان حکومت این رژیم را خشمگین و دیوانه کرده است.
الرشق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی، طردشده و تحت تعقیب و پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی است. کارشناسان و فعالان بین‌المللی براین باورند که همه دنیا در حال به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و این اقدامات پی‌درپی و قطعنامه‌های بین‌المللی بیانگر انزوای رژیم صهیونیستی و آمریکا در عرصه بین‌الملل است. اکنون جوامع بین‌المللی به بیداری بزرگی دست‌یافته‌اند که بر اساس آن اقدامات رژیم صهیونیستی و خوی کودک کشی و نسل‌کشی این رژیم جعلی بر همگان مبرهن شده است. بی‌شک آشکار شدن ماهیت رژیم صهیونیستی می‌تواند اثرات حائز اهمیتی را‌ در پیروزی مقاومت رقم بزند و پایان این رژیم را نزدیک‌تر و تسریع سازد. در بررسی بیش‌تر این موضوع و نخستین تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی آمریکای لاتین که با اقدام کلمبیا اعمال‌شده است، به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس دوازدهم و غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس دوازدهم به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس مطرح کرد:
ضرورت استمرار تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی دولت‌های مسلمان و غیرمسلمان

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات نخستین تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی آمریکای لاتین با اقدام کلمبیا پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته رخ‌داده است، ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی، خوی وحشیانه‌شان، ظلم علیه کودکان و زنان و مردان مظلوم و اقدام به نسل‌کشی از سوی این رژیم جعلی را بر همگان مبرهن ساخت و موجب شکل‌گیری نفرت بین‌المللی شد. به سبب این نفرت در سراسر دنیا مردم دست به تجمع زدند و شعارهای واحد و یک‌صدا برای پیروزی مردم فلسطین سر دادند. همچنین در دانشگاه‌های بزرگ دنیا، دانشجویان همراه و یکدل حضور یافتند و موجی‌ از اعتراضات مردمی را در سطوح بین‌المللی رقم زدند. در تمامی تجمع‌های مردمی، رویکرد اصلی ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و تسریع به پایان رسیدن این رژیم بود. 
وی بابیان اینکه سراسر دنیا متوجه خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی شده‌اند، افزود: اگر در ادوار گذشته جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور عدالت محور از مظلومیت مردم غزه دفاع می‌کرد، امر‌وز سراسر دنیا در قالب بسیج مردمی در لندن، پاریس، دانشگاه‌های بزرگ دنیا علیه اسرائیل دست به تجمع می‌زنند و از مظلومیت مردم غزه دفاع می‌کنند. 
حجت‌الاسلام آزادیخواه تصریح کرد: نخستین تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی آمریکای لاتین با اقدام کلمبیا، بسیج‌های مردمی، بیداری تمامی ملت‌های دنیا مقدمه‌ای بزرگ برای انزوای شدید سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی و درنهایت مرگ قطعی آن‌هاست. 
نماینده مردم ملایر در مجلس دوازدهم با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان برای پایان رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد: پنجاه کشور مسلمان در دنیا وجود دارد که همدلی‌شان می‌تواند مرگ همیشگی رژیم صهیونیستی را فرا برساند و تسریع کند اگرچه این اقدام تنها مختص ملت‌های مسلمان نیست و هر انسان غیرمسلمان می‌تواند آزاده خواه و عدالت‌طلب باشد و در مقابل ظلم بایستند. کودک کشی، نسل‌کشی، تخریب و فساد در تمامی جوامع بین‌المللی ناپسند است و بی‌شک دنیا می‌بایست مقابل چنین ظلم‌هایی ایستادگی کند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: استمرار تحریم تجاری علیه اسرائیل یک ضرورت است و بی‌شک دولت‌های آزاداندیش مسلمان و غیرمسلمان می‌‌بایست در این مسیر نقش خود را ایفا کنند تا این رژیم یک‌بار برای همیشه ریشه‌کن شود. 

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس:
استمرار تحریم‌های تجاری علیه اسرائیل موجب توقف جنایات جنگی در فلسطین خواهد شد

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌«رسالت» ضمن تأکید بر ضرورت استمرار تحریم تجاری علیه اسرائیل از سوی دولت‌های مسلمان و غیرمسلمان و پیش گرفتن وحدت هرچه‌تمام‌تر برای پایان این رژیم، اظهار کرد: به‌طور حتم تحریم‌های تجاری علیه اسرائیل اثرات اساسی بسیاری را رقم خواهد زد. این تحریم‌ها علی‌رغم داشتن ابعاد تجاری اما اثرات سیاسی حائز اهمیتی را رقم خواهند زد و به ترتیب موجب ضربه‌های اقتصادی به این رژیم منحوس نیز خواهد شد. 
وی با تشریح اثرات بیداری ملت‌های دنیا و مبرهن شدن خوی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی  افزود: خوشبختانه اکنون تمامی‌ ملت‌ها متوجه ماهیت حقیقی رژیم صهیونیستی شده‌اند و به بیداری بزرگ برای مقابله با این رژیم جعلی دست پیداکرده‌اند. بی‌شک اعمال تحریم‌های اقتصادی موجب خواهد شد تا ماشین جنگی اسرائیل کند و کند‌تر شود و به پایان خود نزدیک شود. 
نماینده مردم بهشهر در مجلس دوازدهم با تأکید بر ضرورت اعمال تحریم‌های تجاری بیش‌تر علیه رژیم صهیونیستی و همراهی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان در تحقق این مهم تصریح کرد: در فرآیند استمرار تحریم تجاری علیه اسرائیل همراهی و همدلی ملت‌ها اهمیت فراوانی دارد و موجب فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی خواهد شد. 
شریعتی با اشاره به قرارگیری نام اسرائیل در فهرست سیاه همچنین خاطرنشان کرد: ملت‌های آزاده می‌بایست دست‌به‌دست یکدیگر دهند و با وحدت خود، تحریم‌های تجاری علیه اسرائیل را فراگیر سازند و استمرار بخشند. بی‌شک این‌گونه اقدامات توأمان با اقدام سازمان ملل مبنی برقرار دادن رسمی نام اسرائیل به فهرست سیاه کشورهایی که کودکان را می‌کشند، حائز اهمیت خواهد بو‌د و موجب پایان این رژیم صهیونیستی خواهد شد. 
او در پایان این گفت‌وگو با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه از‌ مظلومان جهان و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متذکر شد: دفاع از مظلومان و به‌ویژه کودکان و زنان مظلوم فلسطین اهمیت فراوانی دارد و یک هدف بزرگ است. در این مسیر ضرورت دارد تا ید واحده شکل گیرد و تحریم‌های تجاری استمرار یابد تا این رژیم کودک کش و نسل‌کش وادار و ناچار به توقف جنایات جنگی خود در فلسطین و سراسر جهان شود. 

نظر شما