شناسهٔ خبر: 67081647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صعود کارمند اداره کل امور زنان و خانواده تهران به قله آراگاتس ارمنستان

صاحب‌خبر -
صعود کارمند اداره کل امور زنان و خانواده تهران به قله آراگاتس ارمنستان

خبرگزاری آریا-کارمند اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، به قله «آراگاتس» در کشور ارمنستان صعود کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،زهره علیزاده که تحصیلات خود را در رشته روانشناسی بالینی گذرانده است، به صورت حرفه‏ای فعالیت‏های ورزشی را از سال 1392 آغاز کرده و توانسته است در شنا، خلبانی پاراگلایدر و کوهنوردی به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.
وی همچنین بیش از 300 صعود موفق را به ثبت رسانده که  صعود‏های مکرر به قله های دماوند، علم کوه و سبلان به عنوان سه قله شاخص ایران و همچنین صعود بین‌المللی به قله آرارات به عنوان بام ترکیه دراین فهرست قرار دارند.
علیزاده که به تازگی به قله آراگاتس به عنوان بام کشور ارمنستان هم صعود کرده، در خصوص این تجربه تازه اظهارکرد: کوه آراگاتْسْ بلندترین قلهٔ ارمنستان و قفقاز کوچک بوده که در استان آراگاتسوتن واقع شده‌است. در واقع این قله یک آتشفشان خاموش با ارتفاع نزدیک به 4هزار و یکصد متر است که از مناطق محبوب برای کوهنوردان به‌شمار می‎رود و رصدخانه اخترفیزیک بیوراکان در آن جای گرفته‌است. در این صعود، مسیر قله از اولین گام تا فتح و همچنین مسیربرگشت ، پوشیده از یخ و برف بود. همچنین در پای کوه هم که دریاچه آراگاتس قرار دارد، هنوز دوران یخ زدگی خود را پشت سر می‏گذارد.
وی با بیان اینکه همیشه صعود برای من یک نوع «ارزیابی از خود» است و علاقه فراوانی که به کوه و طبیعت دارم باعث شده تا به مکان‏هایی قدم بگذارم که تازه و بدیع هستند، ادامه داد: کوهنوردی و ماجراجویی باعث می‎شود تا احساس سرزندگی کنم و پا به سرزمینی بگذارم که تا دیروز برایم ناشناخته بوده است. سفر به آراگاتس و اهتزار پرچم زیبای کشورم برای من یک غرور خاص را به ارمغان آورد چراکه من ،نماینده زنان کشورم بودم ؛ زنانی که قویترین هستند.
انتهای پیام/حسین.ابویسانی


نظر شما