شناسهٔ خبر: 67081624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

افتتاح اولین مرکز تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی در یزد به مناسبت هفته صنایع‌دستی

ملیحه فخاری

اولین مرکز تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی در یزد با حضور بر خط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به مناسبت هفته صنایع‌دستی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا،روز شنبه ۱۹ خردادماه و در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی آیین افتتاح مرکز تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی در یزد با حضور برخط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در آیین افتتاح این مرکز گفت: تاکنون واحد بسته‌بندی فاخر برای تکمیل زحمات هنرمندان صنایع‌دستی را نداشتیم و امروز در این واحد، متناسب با شعار روز جهانی صنایع‌دستی با عنوان پیوند نسلی چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

او با تأکید بر اینکه در استان یزد فعالیت صنایع‌دستی به معنای واقعی پیوند نسلی را رقم‌ زده است، عنوان کرد: این واحد برای تولید بسته‌بندی فاخر و تکمیل زحمات 3۳۵۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی اقصی نقاط استان یزد افتتاح می‌شود.

رستگاری این اقدام را یک حرکت ارزشمند برای عرضه بهتر و صادرات صنایع‌دستی یزد دانست و گفت: این مرکز در فضایی به مساحت ۳هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح آن زمینه اشتغال ۱۲ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵ نفر غیرمستقیم فراهم‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در پایان اظهار امیدواری کرد در هفته جاری شاهد معرفی شهرهای شاهدیه و بفروئیه در استان به ترتیب به‌عنوان شهرهای ملی شعربافی و موتابی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما