شناسهٔ خبر: 67081095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص ۳۳ میلیارد تومان در ایمنی جاده‌های بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آغاز طرح ایمن‌سازی محورهای حادثه‌خیز جنوب استان خبر داد و گفت: در این راستا برای ایمن‌سازی محور پیج‌های جاشک دیر و تعریض جاده سهمو عسلویه ۳۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان به اقدامات مهم و موثر دولت سیزدهم در طرح‌های راهسازی پرداخت و اظهار داشت: 175 کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم احداث و بهسازی شده که نشان از تلاش جهادی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی بوشهر را جزو استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی در کشور اعلام کرد و گفت: شاخص استان راه دسترسی در روستاهای استان بوشهر 98 درصد و میانگین کشوری 81 درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اکنون پروژه‌های راه روستایی در نقاط مختلف استان بوشهر با اعتبار 400 میلیارد تومان در دست اجرا است از رفع نقاط پرحادثه در جاده‌ها پرداخت و تصریح کرد: حذف 10 نقطه حادثه‌ای در محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته که 7 نقطه تاکنون رفع شده است.

اخترشناس با بیان اینکه رفع 16 نقطه پرحادثه جاده‌ای استان بوشهر دارای شناسنامه و مصوبه هستند اضافه کرد: عملیات اجرایی بهسازی پیچ‌های «جاشک» در محور خورموج به کنگان از نقاط پرحادثه استان بوشهر آغاز شد.

وی این پروژه را از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید و هیئت دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: تاکنون نسبت به خاک‌برداری، تسطیح و احداث ابنیه آن اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر پیچ‌های محور جاده‌ای جاشک را به طول 3 کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه 23 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اخترشناس از تکمیل این طرح تا هفته دولت سال جاری خبر داد و بیان کرد: برای بهسازی و تعریض محور جاده‌ای سهمو شمالی و جنوبی در شهرستان عسلویه، با هدف ارتقای ایمنی جابجایی کالا و مسافر به طول 3 کیلومتر 10 میلیارد تومان از منابع ملی و استانی تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در این راستا برای ایمن‌سازی محور پیج‌های جاشک دیر و تعریض جاده سهمو عسلویه 33 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190

 

نظر شما