شناسهٔ خبر: 67080961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افت و خیز فنی در تیم اصفهانی؛

نگاهی به فصل پر فراز و نشیب ذوب‌آهن/ تثبیت جایگاه با نوسان زیاد

تیم فوتبال ذوب آهن با اینکه دو نیم فصل متفاوتی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت اما در پایان توانست جزو ۵ تیم برتر بالای جدول قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ذوب آهن فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر را با هدایت محمد ربیعی آغاز کرد و سبزپوشان در نیم فصل اول توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. ربیعی و شاگردانش هفته اول لیگ را با پیروزی خارج از خانه برابر ملوان آغاز کردند اما روند پیروزی آنها ادامه دار نبود و آنها در هفته دوم بازی را به سپاهان واگذار کردند و دو دیدار بعدی خود را هم به ترتیب با پرسپولیس و هوادار با نتیجه تساوی به پایان رساندند.

ذوب آهن از جمله باشگاه‌هایی بود که علاوه بر تغییر در کادر فنی برای فصل بیست و سوم، تغییراتی هم در کادر مدیریتی داشت و نیما نکیسا بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد.

یکی از معضلات این فصل ذوب آهن، مصدومیت بازیکنان این تیم بود، ۴ بازیکن این تیم در طول فصل دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شدند و نتوانستند فصل را به پایان برسانند. آرش قادری اولین بازیکن ذوب آهن بود که به دلیل رباط صلیبی فصل را از دست داد و پس از او سبحان خاقانی نیز با مصدومیت از این ناحیه مواجه شد. این دو بازیکن را ذوب آهن در نیم فصل اول از دست داد و در نیم فصل دوم هم نادر محمدی در جریان بازی تدارکاتی با آلومینیوم و پوریا آریاکیا در جریان دیدار با پرسپولیس با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مواجه شدند تا تعداد مصدومان ذوب آهن که فصل را از دست می‌دهند به عدد ۴ برسد و همین موضوع کار را برای کادر فنی این باشگاه سخت کرد.

نگاهی به فصل پر فراز و نشیب ذوب‌آهن/ تثبیت جایگاه با نوسان زیاد

در همین حال ربیعی برای تقویت تیم خود در نیم فصل دوم اقدام به جذب «گریگول چابرادزه» مدافع گرجستانی کرد تا به خط دفاعی تیم خود سروسامان دهد. در درون دروازه هم پس از اینکه حبیب فرعباسی برای گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی راهی ملوان شد، مدیران ذوب آهن با محسن فروزان به توافق رسیدند و او تا پایان فصل در چهارچوب دروازه این تیم قرار گرفت.

ذوب آهن نیم فصل اول مسابقات را با کسب ۶ پیروزی، ۷ تساوی و ۲ شکست و با قرارگیری در رده پنجم جدول به پایان رساند تا هواداران و مدیران باشگاه امیدوار به کسب سهمیه آسیایی در نیم فصل دوم باشند.

نیم فصل دوم برای ذوب آهن و محمد ربیعی متفاوت پیش رفت و شکست‌های متوالی باعث شد تا این تیم رفته به رفته از ۵ تیم بالای جدول فاصله بگیرد و شانس کسب حضور در رقابت‌های آسیایی را از دست دهد. پس از هفته بیست و دوم که با شکست دو بر صفر و خانگی ذوب آهن برابر شمس آذر همراه شد، محمد ربیعی که در آن مقطع از باشگاه فولاد خوزستان پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود از هدایت ذوب آهن کناره‌گیری کرد که در ادامه با مخالفت مدیران شرکت ذوب آهن همراه شد و او به کار خود در این تیم ادامه داد.

ذوب آهن به روند امتیازگیری سینوسی خود در نیم فصل دوم ادامه داد و با توجه به عدم نتایج مناسب از سوی تیم‌های بالاسری این تیم، شاگردان محمد ربیعی با ۴۲ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از ملوان رده پنجم نیم فصل اول خود را تکرار کردند. همچنین در جدول بازی‌های خارج از خانه هم این تیم پس از پرسپولیس و استقلال تهران در رده سوم ایستاد و عملکرد بهتری نسبت به سایر تیم‌ها در دیدارهای خارج از خانه داشت.

نظر شما