شناسهٔ خبر: 67080866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای انگلیس درباره حمله به کشتی تجاری در سواحل یمن

اقتصادنیوز :سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که آتش سوزی که در یک کشتی تجاری پس از حمله یک گروه ناشناس در سواحل یمن در خلیج عدن رخ داده بود، مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  این سازمان انگلیسی به نقل از ناخدای کشتی اعلام کرد کشتی مورد اصابت موشک ناشناس قرار گرفته و آتش سوزی جزئی در ایستگاه پهلوگیری رخ داده و اکنون خاموش شدن آن گزارش شده است.

این سازمان افزود: همه خدمه در سلامت هستند و کشتی اکنون به سمت ایستگاه بعدی خود حرکت می‌کند.

سازمان عملیات تجارت دریایی از کشتی‌ها خواست که «با احتیاط عبور کرده و هرگونه فعالیت مشکوک در خلیج عدن را گزارش کنند».

براساس گزارش وبگاه شبکه روسیا الیوم، سازمان عملیات تجاری انگلیس پیشتر بامداد یکشنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۸۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن در یمن دریافت کرده است.

خبر مرتبط
وقوع حادثه دریایی در آب‌های یمن

اقتصادنیوز: مرکز تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه دریایی در آب‌های یمن خبر داد.

این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور سه کشتی را با موشک و پهپاد در ۲ دریای عرب و سرخ مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: ۲ عملیات دریای سرخ علیه کشتی‌های Roza و  Vantage Dream صورت گرفت که شرکت‌های مالک آنها نسبت به هشدار عدم همکاری با رژیم صهیونیستی (مرحله چهارم عملیات یمن) بی‌اعتنا بودند.

خبر مرتبط
واکنش انصارالله یمن به جنایت اسرائیل در النصیرات

اقتصادنیوز: جنبش انصار الله یمن اعلام کرد قتل عام النصیرات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی صرفاً یک رژیم جنایتکار سرکش است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر یا قوانین بین‌المللی ندارد.

در این راستا عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن روز پنجشنبه تاکید کرد: تعداد عملیات نیروهای مسلح یمن طی هفته جاری به ۱۱ عدد در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند رسید. این عملیات‌ها با استفاده از ۳۶ موشک بالستیک و هدایت شونده و پهپاد انجام شد. یکی از تحولات مهم، رونمایی از سامانه موشکی «فلسطین» بود. یکی از مهم‌ترین عملیات‌های ما هدف قرار دادن هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در شمال دریای سرخ با هفت موشک هدایت شونده و چهار پهپاد بود.

پنجشنبه نیز ارتش یمن مسؤولیت انجام ۲ عملیات مشترک با گروه‌های عراقی با استفاده از پهپادها، هدف قرار دادن ۲ کشتی حامل تجهیزات نظامی در بندر حیفا در شمال اراضی اشغالی و یک کشتی که تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر صهیونیستی را نقض کرده بود، بر عهده گرفت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما