شناسهٔ خبر: 67080013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«اسماعیل زارعی کوشا» در دیدار با «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان:

کردستان ایران، بهشت سرمایه‌گذاری کردهای اقلیم عراق است

صاحب‌خبر -
کردستان ایران، بهشت سرمایه‌گذاری کردهای اقلیم عراق است
خبرگزاری آریا_استاندارکردستان در دیداربا«نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، ظرفیت و پتانسیل های سرمایه گذاری را تشریح و تصریح کرد که کردستان ایران «بهشت» سرمایه گذاری خارجی به ویژه برای کردهای همسایه ما در اقلیم، است.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ «اسماعیل زارعی کوشا» در این نشست از نگاه ویژه رییس جمهور شهید در تحکیم روابط میان کردستان ایران با اقلیم سخن گفت و تصویب مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان را از دستاوردها خادم جمهور در راستای تحقق همان تفکر عنوان کرد.
او با تاکید بر ایجاد منطقه مشترک تجاری میان اقلیم با استان کردستان توضیح داد که راه اندازی خط باربری ریلی و ادامه پروژه راه آهن همدان – سنندج تا مرز بین المللی باشماق و اتصال به خط سراسری به توسعه و تسهیل در حجم تناژ و امنیت حمل و نقل باری کمک می کند.
زارعی کوشا راه اندازی خطوط هوایی فرودگاه شهدای سقز از یادگارهای ماندگار خادم جمهور را در گسترش مبادلات تجاری – بازرگانی مهم خواند و به رییس اقلیم کردستان عراق از امنیت سرمایه‌گذاری کردهای عراقی در بازده سود اقتصادی در تمام شهرستان های استان اطمینان خاطر داد.
زارعی کوشا از سطح عالی روابط میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، ابراز خوشحالی کرد و بر گسترش فعالیت‌های بازرگانی و حمل و نقل در مرزهای مشترک تأکید کرد.
افزایش خطوط مستقیم پروازی، گسترش همکاری در زمینه‌های پزشکی، توریسم درمانی، اکوتوریسم به همراه بازگشایی یک منطقه آزاد تجاری از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به رییس اقلیم کردستان عراق پیشنهاد داد.
زارعی کوشا از حسن همکاری اقلیم کردستان  در تردد زائران اربعین حسینی به کربلای معلی تقدیر کرد و گفت: انتخاب مرز رسمی  باشماق مریوان به عنوان یکی از گذرگاه های عبور زائران یکی دیگر از خدمات ماندگار دولت سیزدهم و خادم جمهور در تاریخ به شمار می رود.
او ابراز امیدواری کرد که این همکاری دو جانبه با توجه به شمار زائران حسینی در ماه محرم سال جاری تقویت و تحکیم تر شود.
استاندار کردستان اقلیم کردستان عراق را دوست و برادر جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد که  او از هر نوع تحکیم و تقویت روابط  اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشی میان استان کردستان  و اقلیم استقبال و حمایت می کند.
نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق  نیر در این نشست، با اشاره به اشتراکات فراوان میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت روابط و همکاری‌های مشترک میان دو طرف شد.
رئیس اقلیم کردستان عراق، غروب پنجشنبه 17 خرداد ماه جاری (6 ژوئن 2024)  با هیئت جمهوری اسلامی ایران متشکل از استانداران استان‌های هم‌مرز اقلیم از جمله دکتر «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان  و «محمد صادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی، « محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در اربیل دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست، تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان از جمله؛ «ریبر احمد» وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، «فوزی هریری» رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، «امید خوشناو» استاندار اربیل، «فلاح مصطفی» دستیار رئیس اقلیم کردستان، «عبدالله آکره‌ای» مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران، «نصرالله رشنودی» سرکنسول ایران در اربیل، «محمد محمودیان» سرکنسول ایران در سلیمانیه نیز حضور داشتند.

نظر شما