شناسهٔ خبر: 67079885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تابستان پرتنش نقل و انتقالاتی در منچستر

سر جیم راتکلیف، مالک منچستر یونایتد، در تابستان امسال وظایف سخت و زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد که زمانی بهترین عملکرد را داشت، در دهه گذشته از دیگر تیم‌های لیگ برتر عقب مانده و نتوانسته به دستاوردهای قابل قبولی برسد.

سر جیم راتکلیف که پس از توافق با خانواده گلیزر، ۷۲.۳ درصد سهام باشگاه را در اختیار دارد، وظیفه سر و سامان دادن به تیم را برعهده گرفته اما تاکنون در این امر ناکام بوده است.

یک روز قبل از فینال جام حذفی در ومبلی اعلام شد که اریک تن‌هاخ اخراج خواهد شد و حتی قهرمانی در روز بعد هم این موضوع را عوض نکرد. با این حال هنوز هیچ اطلاعیه رسمی‌ای در مورد اخراج این مربی هلندی و همچنین صحبتی مبنی بر اینکه جانشین او چه کسی خواهد بود، منتشر نشده است.

هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. مدیر ورزشی هم در باشگاه نیست. عمر برادا، مدیرعامل بعدی، از منچستر سیتی به الدترافورد خواهد آمد، اما قرارداد این مدیر اسپانیایی هنوز به پایان نرسیده است. او کارش را در چند هفته آینده آغاز خواهد کرد.

دن اشورث مدیر ورزشی خواهد بود، اما با شروع فصل آینده به منچستر خواهد آمد. تا آن زمان، جیسون ویلکاکس، دیو بریلزفورد و ژان کلود بلان، مشاوران راتکلیف، تصمیمات نقل و انتقالاتی را خواهند گرفت.

وظایف آنها بسیار دشوار است. یکی از مهم‌ترین آنها مشخص کردن وضعیت برونو فرناندز است. ستاره پرتغالی بارها اعلام کرده که می‌خواهد در منچستر یونایتد بماند اما خواستار افزایش دستمزدش شده است. او اخیرا گفت: «می‌خواهم انتظاراتم مانند انتظارات باشگاه باشد.»
فرناندز می‌خواهد مانند بسیاری از بازیکنان، در هفته ۳۵۰ هزار یورو درآمد داشته باشد.

2031606

سپس باید در مورد کاسمیرو، جیدون سانچو و مارکوس راشفورد تصمیم‌گیری شود. ستاره برزیلی سابق رئال به احتمال زیاد راهی لیگ عربستان خواهد شد. او چند پیشنهاد بزرگ بر روی میزش دارد.

سانچو که به دلیل اختلافات با تن‌هاخ به صورت قرضی راهی دورتموند شد، می‌تواند یکی دیگر از کسانی باشد که تابستان امسال یونایتد را ترک می‌کند. راشفورد هم همینطور. او سال‌ها منچستر یونایتد را به دوش کشید اما حالا سنگینی بار را تحمل نمی‌کند و قصد دارد جدا شود.

این خروج‌های احتمالی بودجه نقل و انتقالات را افزایش می‌دهد که در مقایسه با تابستان‌های گذشته بسیار کم است. جز چند استثنا، بیشتر اعضای خط دفاعی یونایتد می‌توانند الدترافورد را ترک کنند. در خروج بر روی بازیکنانی همچون ویکتور لیندلوف، هری مگوایر، آرون ون‌بیساکا، دیوگو دالوت، لوک شاو و تایرل مالاسیا باز است.

در مورد میسون گرینوود هم که فصل گذشته را به‌صورت قرضی در ختافه گذراند، اطلاعات جدیدی وجود ندارد و به‌نظر نمی‌رسد دوباره لباس یونایتد را بپوشد. بنفیکا و یوونتوس به جذب این بازیکن علاقه دارند.

آلخاندرو گارناچو، راسموس هویلوند و کوبی ماینو از بازیکنانی هستند که منچستر یونایتد به هیچ وجه آنها را نخواهد فروخت. باشگاه و مدیران این سه جوان را دست‌نیافتنی می‌دانند و علیرغم پیشنهادات به فروش آنها فکر نمی‌کنند. اینکه مالکان جدید یونایتد چگونه مشکلات باشگاه را حل کنند، بستگی به این دارد که آنها در الدترافورد تحت فشار کاری قرار می‌گیرند یا می‌توانند شیاطین سرخ را دوباره به بالاترین سطح برسانند.

2026310

نظر شما