شناسهٔ خبر: 67079498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اتباع افغانستان در ایران پیشتاز شدند؛ پیام مهم به بازار ارز رسید/قیمت‌ها تغییر فاز دادند اتباع افغانستان در ایران پیشتاز شدند؛ پیام مهم به بازار ارز رسید/قیمت‌ها تغییر فاز دادند

به گزارش اقتصادنیوز، آزادسازی منابع ارزی ایران توسط عراق، مهم ترین خبری بود که امروز در بازار ارز تهران مخابره شد، خبری که سیدحمید حسینی، عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران آن را تایید کرد. طبق اعلام این عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی، «عراق بخشی از منابع ما را آزاد کرده است، توان بازدارندگی

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، آزادسازی منابع ارزی ایران توسط عراق، مهم ترین خبری بود که امروز در بازار ارز تهران مخابره شد، خبری که سیدحمید حسینی، عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران آن را تایید کرد. طبق اعلام این عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی، «عراق بخشی از منابع ما را آزاد کرده است، توان بازدارندگی ایران باعث آرامش داخل کشور شده است و می تواند دست ما را برای مذاکرات منطقه ای باز کند. بانک مرکزی از این موقعیت استفاده کرده است.»

برخی از معامله گران بازار ارز تهران اعتقاد داشتند که آزادسازی منابع ارزی جدید ایران، تضمین کننده دست پر بازارساز برای تزریق است. روند قیمت ها در بازار امروز هم نوسان محدودی داشت که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت.

قیمت دینار عراق امروز 19 خرداد 1403

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار به مانند هفته گذشته تغییری را تجربه نکرده است و با پافشاری بر نرخ پنجشنبه 18 خرداد، 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

اما آزادسازی منابع ارزی تنها خبر مربوط به عراق در بازار امروز نبود، بلکه انتشار خبری از سهم اتباع از شرکت های خارجی در ایران هم در کانون توجه قرار گرفت. طبق آنچه صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است «از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۶ هزار و ۴۰۹ شرکت خارجی تأسیس شده که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۸۷ شرکت فعال هستند و از زمان تصویب قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۸۱ تاکنون در مجموع ۸ هزار و ۲۴۱ شرکت خارجی در کشور به ثبت رسیده‌است.»

به گفته کشاورز «برابر فراوانی این تعداد شرکت‌ها و اتباع خارجی که آن‌ها را به ثبت رسانده‌اند. ۵۰ درصد شرکت‌هایی که به ثبت رسیده بود برای اتباع کشور افعانستان، ۲۵ درصد برای اتباع عراق و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به اتباع کشور‌های کویت، پاکستان، چین، عربستان، بحرین، هند و ترکیه است.»

دینار عراق

نرخ امروز درهم امارات

درهم امارات در حالی مبادلات ارزی امروز را آغاز و سپری کرد که روند صعودی نسبی را تجربه کرد و 144 تومان گران شد. ارزش هر درهم عصر امروز و در پایان فعالیت بازار به 16291 تومان رسیده است.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز 3.67 رسیده است.

آخرین قیمت ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم در جریان معاملات بازار سیر صعودی را در مقایسه با دو روز گذشته در پیش گرفت. هر ریال در حالی هزار و 410 تومان رشد قیمت داشت که 154630 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

لیر ترکیه هم امروز مسیری جز افزایش قیمت را پیش روی خود ندید، هر لیر در بازار امروز تهران 1830 تومان ارزش گذاری شد تا در مقایسه با دو روز پیش، 10 تومان رشد قیمت داشته باشد.

نرخ امروز منات آذربایجان

معاملات امروز بازار ارز تهران به هر منات نوید افزایش قیمت را داد؛ واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان که در روز پنجشنبه 34570 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شده بود، عصر روز شنبه با تجربه افزایش 320 تومانی، 34890 تومان معامله شد.

منات آذربایجان

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز قیمت درام ارمنستان هم در جریان معاملات، خلاف روند ثابت دو روز گذشته، رشد نه چندان محسوس یک تومانی را تجربه کرد. هر درام در پایان فعالیت بازار 153 تومان ارزش گذاری شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

در دیگر مقصد اروپایی دور دنیای امروز، گرجستان هم شرایط نوسانات ارزی به مانند سایر کشورها بود و لاری، واحد پول رسمی این کشور 120 تومان گران و 21220 تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

نرخ امروز بات تایلند

امروز قیمت بات تایلند، یکی از مقاصد شرق آسیایی دور دنیا، دو تومان بالا رفت تا به 1613 تومان برسد.

بات تایلند

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت قیمت رینگیت مالزی هم در جریان معاملات امروز بازار ارز تهران، 120 تومان افزایش یافت و به 12650 تومان رسید.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران به عقیده معامله گران حکایت از تقویت جناح افزایشی بازار داشت، روندی که البته چندان محسوس نبود و در حد نوسانی محدود خلاصه شد.

همچنین بخوانید
  • صبر ژاپن به سر آمد؛ دولت گرجستان را دور زدند/ سقوط دوباره قیمت‌ها در بازار
  • رد پای عراق در دو بازار؛ بغداد اثرگذار شد/ قیمت‌ها صعودی ماندند
  • از رویاپردازی امارات و چین تا مهمان مهم تهران/ سایه سنگین کاهش قیمت‌ها بر بازار ارز
  • از جای خالی ایران در فهرست چینی تا برنامه نظامی جدید ترکیه/ کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار شد

منبع: eghtesadnews-652128

نظر شما