شناسهٔ خبر: 67078254 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

قاعده‌ای که عیار سکه‌های همستر را تعیین می‌کند

این روزها «همستر» به یک سکه رایج تبدیل شده است؛ اما یک قاعده مرسوم نشان می‌دهد سکه‌هایش تا چه اندازه اعتبار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از فارس ،فارس؛ «عزیزم اگه دوست داشتی روی لینک پایین بزن و پول در بیار» این پیام و مشابه آن این روزها برای بسیاری از ما در تلگرام ارسال شده است، از سوی دیگر شاهدیم بسیاری از افرادی که مدت‌ها پیش اکانت‌های تلگرامی خود را بسته بودند این روزها دوباره در حال بازگشت به این پلتفرم هستند.اما ماجرای این پیام‌ها چیست؟ احتمالا شما هم در چند هفته گذشته از اطرافیان خود نام «همستر کوین» را شنیده‌اید، همستر نوعی بازی است که ظاهراً می‌توان از آن درآمد کسب کرد، این بازی را شاید مدلی جدید از نات‌کوین دانست که تلگرام در ماه‌های پایانی سال گذشته به کاربران خود عرضه کرد به نحوی که از فروردین ماه افراد می‌توانستند از طریق یک صرافی رمز ارز حساب خود را مدیریت کنند و شاید همین دریافت رمز ارز برای یک گروه از کاربران موجب استقبال از همستر کوین شده باشد.واژه‌هایی همچون رمز ارز و بلاکچین چند سالی است که بر سر زبان‌ها افتاده و البته کارکرد خود را در بین اقشار مختلف برای معامله پیدا کرده است از سوی دیگر بسیاری از افراد به دنبال درآمد راحت هستند در تب تند کسب درآمد بدون انجام کار برای بخش بزرگی از مردم دنیا شیرین و لذت بخش است تا جایی که بازی‌هایی همچون همستر یا نات‌کوین همه گیر می‌شود البته این موضوع شاید دلیل اصلی باشد اما تنها علت محسوب نمی‌شود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که رمزارزهایی شبیه به همستر یا نات‌کوین از آنجا که غیرمتمرکز هستند نمی‌توان به آن اعتماد کرد. در دنیای بلاکچین، رمزارزها در ۲ بخش متمرکز و غیرمتمرکز دسته بندی می‌شود، رمزارزهای غیرمتمرکز توسط هیچ نهاد مرکزی کنترل نمی‌شوند در نتیجه به دلیل ارزش متغیرشان از ثبات کمتری برخوردار هستند؛ البته یکی از ویژگی‌های خوب این نوع از رمزارزها این است که امکان هک در آن بسیار پایین است. از سوی دیگر رمزارزهای غیرمتمرکز چون زیرنظر نهادهای دولتی و بانکی نیستند میتوانند بستری برای سودجویی باشند.

موجی که بر روی فضای مجازی می‌رود

فراگیری شبکه‌های اجتماعی و سرعت انتقال پیام‌ها از یک سو و تعداد دنبال کنندگان (فالوئرها) کانال‌ها می‌تواند سرعت پذیرش یک موضوع را هر چند بی‌ارزش را چند برابر کند. در موضوع «همستر» با وجود آنکه هنوز سرمایه‌گذاران و میزان سود در نظر گرفته شده مشخص نیست اما به دلیل اجتماع‌های کوچک و بزرگ در فضای حقیقی و مجازی موجب شده تا جامعه بزرگترین به دنبال بازی همستر باشند.این مدل از برنامه‌ها که به بازی شبیه‌تر هستند معمولا ساده و گیرا بوده و برای همه‌ی سنین جذاب است به طوری که هر کاربر می‌تواند با کلیک‌های مداوم و فضای رقابتی و مسابقه‌ای ساعت‌های طولانی در صفحه بازی مانده و مدام کلیک کند. در همین راستا هم شاهد انتشار ویدئوهای کوتاه از کودکان و سالمندان در شبکه‌های اجتماعی هستیم که بدون اطلاع از کاری که انجام‌ می‌دهند، در حال بازی هستند.

گام بزرگ تلگرام برای تبدیل شدن به سوپراپلیکیشن

کارشناسان حوزه پلتفرم‌ها و فضای مجازی بر این باورند که تلگرام با ایجاد رمزارز به شکل بازی خود را به رقبای دیگری همچون تیک تاک و واتس‌اپ نزدیک کرده است، این کارشناس می‌گویند تلگرام در کمتر از 3 ماه توانست بدون هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات به یک باره کاربران خود را افزایش داده و از سوی دیگر میزان ساعت حضور کاربر در پلتفرم خود را ارتقا دهد. ۲ فاکتور مهمی که در دنیا پلتفرم‌ها باعث رشد سرمایه و سود سهام آن مجموعه خواهد شد.بر اساس آنچه مستر همستر (همسترکامبت) در ایکس منتشر کرده است نشان می‌دهد تعداد کاربران این کوین به ۱۱۶ میلیون پرسیده است، در ادامه این پست نوشته شده که واتس‌اپ، اینستاگرام و تیک‌تاک به‌ترتیب در مدت زمان ۳.۵ سال، ۲.۵ سال و ۹ ماه توانسته بودند به این تعداد کاربر برسند.
 

قاعده‌ای که ارزش پولی سکه‌ها را معلوم می‌کند

یکی از دلایلی که موجب شد تا همستر نسبت به ناتکوین اقبال بیشتری داشته باشد ضرر حاصل از ناتکوین بود؛ بسیاری از مردم ناتکوین را جدی نگرفتند و وقتی فهمیدند که سایرین توانسته‌اند از این طریق پولی کسب کنند میل بیشتری برای بازی همستر پیدا کردند. در حقیقت تلگرام با پرداخت رمزارز به نات‌کوین کاربران خود را تحریک کرد تا به سمت همستر کاملا حرکت کنند.نحوه پرداخت و جذب سرمایه‌گذار برای عرضه رمز ارزها هم همین استقبال تعداد بالای کاربران از بازی‌ واره‌ها(گیمیفکیشن) بوده است، در واقع تلگرام یک بازی بر پایه رمز ارز ارائه و حجم بالایی کاربر را جذب کرده سپس به سراغ سرمایه گذاران خارجی رفته و آمها را ترغیب می‌کند که می‌توانند با یک سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری و دادن پول‌های خرد و کم ارزش به کاربران خود جایزه‌های کوچک داده و سرمایه خود را چندین برابر کنند.
در نهایت باید بر این موضوع تاکید شود که بلاکچین‌های کاملا غیرمتمرکز در فضای رمز ارزها، خیلی قابل اعتماد نیستند خصوصا اینکه ناتکوین و همستر به دلیل نداشتن محدودیت، جزو رمزارزهای کم ارزش به حساب می‌آیند و به جز رسیدن سود کلانی که به جیب سرمایه گذاران خواهد رفت و نتیجه‌ چشمگیری برای کاربران نخواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما