شناسهٔ خبر: 67077638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س):

افزایش جمعیت یک راهبرد در جامعه اسلامی است

قم- تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: افزایش جمعیت یک راهبرد در جامعه اسلامی است که مورد تاکید دین مبین اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی عصر شنبه در دومین رویداد استانی جوانی جمعیت با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها خواستگاران فراوانی داشتند که پیامبر اسلام با همان بیان پر لطف و محبت خود به برخی از آنان می فرمودند، شما صبر کنید ببینید قضای الهی درباره زهرا سلام الله علیها چیست.

امام جمعه قم بیان کرد: وقتی حضرت علی علیه السلام به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند، پیامبر اسلام برخوردی که با دیگران داشتند، نسبت به حضرت علی علیه السلام نداشتند و این برخورد متفاوت بود.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها با امیرالمومنین علیه السلام ازدواج نمی کردند، کسی دیگر در شان همسری آن حضرت نبود که امام صادق علیه‌السلام به این امر اشاره کردند.

وی ادامه داد: اگر خداوند حضرت علی علیه السلام را خلق نمی‌کرد از حضرت آدم تا انتهای عالم همکفو ام ابیها سلام الله علیهم وجود نداشت.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: سیره و روش ائمه اطهار علیهم السلام برای تمامی مومنان و شیعیان اسوه است که باید از آنان پیروی کنیم.

تولید حرم بانوی کرامت اضافه کرد: پیامبر اسلام فرمود ازدواج کنید و نسل پیدا کنید و زیاد هم نسل داشته باشید و تاکید کردند به مسلمین که پیروان مکتب پیامبر اسلام هستند به آنان در روز قیامت افتخار می کنم.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت یک راهبرد در جامعه اسلامی است که مورد تاکید دین مبین اسلام است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: کسانی که با هم ازدواج می کنند به صورت طبیعی امکان فرزند آوری دارند، هر چند که ممکن است برخی از افراد نتوانند فرزند داشته باشند، اما نگاه توحیدی ازدواج برای بقا نسل است.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: هدف ازدواج تنها فرزندآوری نیست و تاکید شده که این فرزندآوری و تکثیر نسل باید زیاد باشد و اگر ازدواج ها با هدف های دیگری باشد این امر نشان دهنده آن است که افراد از مسیر پیامبر دور شده اند.

امام جمعه قم گفت: در دوران عمر کوتاه حضرت فاطمه سلام الله علیها، خداوند ۵ فرزند به ایشان عنایت کردند که فرزند دیگری از ایشان نیز در حادثه غم انگیز به شهادت رسیدند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اینکه گفته می شود بعد از ازدواج تا مدتی نباید فرزند داشت، این رویکرد اشتباه است و ممکن است فرصتی برای فرزندآوری پیش نیاید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز بر امر افزایش جمعیت تاکید دارد و رهبر معظم انقلاب نسبت به این رویکرد تاکید دارند.

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: جوانان مجرد زیادی در کشور داریم که باید مقدمات ازدواج و فرزندآوری آنان فراهم شود و مسوولان باید تمهیدات لازم در این زمینه بیندیشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زندگی اهل بیت علیهم السلام برای ما درس و الگو است و حضرت علی علیه السلام از ابتدا با پیامبر اسلام صحبت کردند و این بدان معناست که باید از این مسیر در ازدواج اقدام شود و نباید دختر و پسر از قبل، باهم ارتباط داشته باشند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه موضوع مهریه یکی از مشکلات جامعه است افزود: اصل مهریه این است که از سوی پسر جنسی و مطاعی در اختیار خانواده دختر قرار می گرفت تا جهیزیه تهیه شود که امام علی علیه السلام نیز همین اقدام را انجام داد و زره خود را برای مخارج ازدواج فروخت.

وی اضافه کرد: امروز سنت ها و روش های اهل بیت علیهم السلام به خوبی اجرا نمی شود و وقتی صحبت از مهریه می شود کاملاً عکس سیره ائمه عمل می شود و بیان می کنند مهریه را چه کسی گرفته و چه کسی داده است و ما امروز نمونه هایی از بین مذهبی ها داریم که مهریه های سنگین گرفتند و کارشان به دادگاه کشیده شده و ملزم به پرداخت مهریه سنگین شده است.

امام جمعه قم ابراز کرد: مهریه تعهد داماد است و نه تعهد پدر داماد که باید به میزانی باشد که فرد قادر به پرداخت آن باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی ها تشریفات ازدواج و مهریه را آنقدر بالا و برخی ها هیچ می گیرند که باید بر اساس روش و سنت اهل بیت عمل کرد.

نظر شما