شناسهٔ خبر: 67077021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پیشنهاد قطع روابط با اسرائیل در «دی هشت»

سرپرست وزارت خارجه در پایان نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه اعلام کرد که پیشنهاد قطع روابط با رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای آن در نشست دی هشت مطرح شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: همه اعضای حاضر در نشست گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) اتفاق نظر داشتند که نباید بیش از این در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی مسامحه کرد. 

علی‌ باقری روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در مصاحبه‌ای در پایان نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) افزود: حضور و اجتماع هشت کشور در حال توسعه اسلامی که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان دنیا را پوشش می‌دهند برای مهم ترین مسئله امروز دنیا و حساس‌ترین و اصلی ترین مسئله جهان اسلام و تدبیر و تصمیم گیری برای اقدامات عملی موثر، حرکتی بسیار مهم و مبارکی است.

وی افزود: نکته مهم این است که در این جلسه با پیشنهاد ایران و موافقت اعضای این نشست در واقع امروز(شنبه) پایان نمی پذیرد و آغاز یک فرایند برای نقش آقرینی موثر کشورهای عضو «دی۸» است و قرار بر این شد که در مناسبت های مختلف و دوره ای در سطوح مختلف هشت کشور در کنار هم جمع شده و هم درباره ارزیابی اقدامات انجام و تصمیمات اتخاذ شده و هم برای تدبیر در دوره پیش رو باهم تصمیم گیری کنند.

باقری خاطرنشان کرد: پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این نشست، بسیار کاربردی بودند. م اهم درباره قطع روابط با رژیم صهیونیستی در سطوح سیاسی و اقتصادی و همین طور تحریم کالاهای اسرائیلی، ابتکاری را در این نشست مطرح کردیم و هم در مورد بسیج ظرفیت های کشورهای عضو «دی۸» برای حمایت سیاسی و حقوقی از فلسطین و مقاومت فلسطین در مراجع ملی و بین المللی پیشنهاداتی را ارائه دادیم.

وی گفت: این مهم است که همه کشورهای اسلامی حاضر در این نشست اتفاق نظر داشتند که نباید بیش از این در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی مسامحه کرد و باید ظرفیت های مختلف داخل و خارج از مجموعه «دی۸» را بسیج کرد تا بتوان حرکت جدی تری را در مقابل صهیونیست ها سامان داد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی کشور افزود: همه‌ کشورهای حاضر در این نشست نسبت به سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند و در آغاز یک دقیقه سکوت به احترام شهدای بزرگوار برگزار شد و این نشان دهنده همبستگی همه کشورها با مردم و دولت ایران در این حادثه بزرگ برای ملت ایران بود.

به گزارش ایرنا، اجلاس فوق‌العاده گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در استانبول ترکیه با حضور سرپرست وزارت امور خارجه ایران آغاز به کار کرد./ایرنا

حجم ویدیو: 7.87M | مدت زمان ویدیو: 00:03:14 دانلود ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما