شناسهٔ خبر: 67076198 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

باحمایت سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

۲۰ زوج در دهستان گچین بندرعباس راهی خانه بخت شدند

به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و طی مراسمی باشکوه ۲۰ زوج دهستان گچین بندرعباس راهی خانه بخت شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مراسم جشن ازدواج ۲۰ زوج جوان روستای گچین پایین با حمایت و همراهی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، سپاه ناحیه بندرعباس حوزه مقاومت بسیج سردار شهید عیسی بهرامی، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت پالایش نفت بندرعباس، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، شهرداری بندرعباس، قرارگاه تحول محله و دهیاری گچین پایین در مجموعه ورزشی ستاره کارگر این روستا برگزار شد.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در این مراسم جشن، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه و همچنین با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم فوق اظهار کرد: این مراسم با هدف جاری و ساری ساختن سنت حسنه ازدواج در سطح استان هرمزگان برگزار شد، امیدواریم خداوند فرزندانی صالح و مومن به این زوج‌های جوان عطا فرماید.

وی افزود: خدا را شاکریم در مملکت زندگی می‌کنیم که علیرغم دشمنی‌های فراوان دشمنان، در آرامش و امنیت کامل به سر می‌بریم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، با آگاهی و بصیرت، رژیم منحوس پهلوی را کنار زدند و با پشتیبانی مردم غیور و ولایت‌مدار ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند که این انقلاب، دستاوردهای فراوانی را برای کشور و ملت ایران به همراه داشته است.

سردار سالاری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی، خدمات فراوانی را در حوزه‌های مختلف به کشور و مردم ایران ارائه کردند که تا مدت‌ها از آثار و برکات این خدمات بهره‌مند خواهیم بود.

وی همچنین از مردم دهستان گچین خواست: برای شهدای بزرگوار و گمنامی که در این دهستان به خاک سپرده شده‌اند پدری و مادری کنند و با حضور بر سر مزار این شهدا، آنان را از غریبی در بیاورند.

همچنین، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توفیق شد در این مجلس باشکوه که به نام ۲۰ زوج جوان است حضور یابم، لذا به نیابت از همه مردم استان هرمزگان، از سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تقدیر و تشکر می‌کنم که بنای ازدواج آسان برای جوانان را سطح استان و کشور نهادند.

وی افزود: همه معتقدیم ازدواج یک سنت الهی است لذا باید از جوانان در این حوزه حمایت و پشتیبانی کنیم تا بدون دغدغه شغل و مسکن، راهی خانه بخش شوند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برخی جوانان هرمزگانی علی رغم اینکه فاقد شغل و مسکن هستند اما به امر مهم ازدواج روی آورده و زندگی مشترک خود را آغاز کردند، بنابراین باید زمینه اشتغال اینان فراهم گردد.

مرادی تاکید کرد: با توجه به فعالیت انواع مختلف صنایع در استان هرمزگان، بیکاری جوانان هرمزگانی زیبنده این استان نیست، البته از همکاری و همراهی صنایعی همچون مجتمع کشتی‌سازی فراساحل ایران و شرکت پالایش نفت بندرعباس در برگزاری مراسم جشن ازدواج ۲۰ زوج جوان گچینی تغییر و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: جوانان و زوجین جوان به دلیل عدم اشتغال، میل به ازدواج و فرزندآوری ندارند که باید با ایجاد اشتغال برای آنان، سهم بسزایی در کاهش سن ازدواج و جوانی جمعیت ایفا کنیم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ حمید ماندگاری فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس، برگزاری این مراسم را یک کار فرهنگی خوب در راستای ترویج ازدواج آسان دانست و گفت: از سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و سایر ادارات و نهادهایی که در این مراسم دست به دست هم دادند تا ۲۰ زوج جوان روستای گچین پایین راهی خانه بخت شوند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی افزود: از خداوند متعال، زندگی همراه با سلامتی، سربلندی، عاقبت بخیری و فرزندانی صالح خواهانم.

در این مراسم که با اهدای ۲۰ سری جهیزیه همراه بود، خطبه عقد یک زوج جوان توسط شیخ محمد صدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت محله سروه بندرعباس جاری شد، و آیین سنتی جشن عروسی نیز برپا گردید.

مولودی خوانی گروه نورالزهرا گچین، اجرای موسیقی گروه هنری آنامیس و هنرنمایی بمب خنده استان هرمزگان (خالوکریم) از جمله برنامه‌های جانبی مراسم جشن ازدواج ۲۰ زوج روستای گچین پایین بود که در مجموعه ورزشی ستاره کارگر این روستا برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما