شناسهٔ خبر: 67075376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(ویدئو) مزاحم‌های تلفنی جلوی دوربین می‌روند (ویدئو) مزاحم‌های تلفنی جلوی دوربین می‌روند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور امروز گفته مجوز‌های اولیه از دادگاه گرفته شده تا به زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند. «زمانی که می‌خواستم از جاروبرقی استفاده کنم، کودکم خیلی بی‌قراری می‌کرد، برای اینکه سرگرم شود با اورژانس تماس گرفته و گوشی را به دستش

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان اورژانس کشور امروز گفته مجوز‌های اولیه از دادگاه گرفته شده تا به زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند.
 
«زمانی که می‌خواستم از جاروبرقی استفاده کنم، کودکم خیلی بی‌قراری می‌کرد، برای اینکه سرگرم شود با اورژانس تماس گرفته و گوشی را به دستش می‌دادم»، این را مادر همدانی که بار‌ها از این طریق موجب ایجاد مزاحمت برای اورژانس شده بود، می‌گوید.
 
بنا به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بابک یکتاپرست در ۱۹ خردادماه، مجوز‌های اولیه از دادگاه گرفته شده تا به زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند.
 
به گفته این مسوول سالانه ۲۰ میلیون نفر با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند که ۱۰ درصد آن‌ها مزاحم تلفنی هستند، طیف این تماس‌ها گسترده و خوزستان و مشهد بیشترین و کمترین مزاحمان تلفنی اورژانس را دارا هستند.
 
بر اساس اعلام اورژانس، هزینه اعزام تکنسین و آمبولانس بر بالین بیمار حدود ۵ میلیون تومان است و مزه‌پراکنی مزاحم‌های تلفنی علاوه بر گرفتن هزینه از بیت‌المال، جان فرد نیازمند کمک را به خطر می‌اندازد.
 
اگرچه پیش از این برای این افراد جریمه‌هایی همچون انسداد خط و زندانی شدن پیش‌بینی شده، اما گویا جریمه‌ها بازدارنده نبوده، به همین منظور دادستانی کل کشور پای کار آمده تا دیگر اغماضی با متخلفان صورت نگیرد.
 

منبع: fararu-743067

نظر شما