شناسهٔ خبر: 67073457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

چمران: افرادی که درختان را قطع کنند زندانی می‌شوند

رئیس شورای شهر تهران گفت: افرادی که اقدام به قطع و یا خشک کردن درختان می‌کنند علاوه بر جرایم نقدی می‌توانند روانه زندان هم می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از درختان گفت: افرادی که اقدام به قطع و یا خشک کردن درختان می‌کنند علاوه بر جرایم نقدی می‌توانند روانه زندان هم بشوند.

مهدی چمران در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ پروژه شهرداری منطقه ۱۰ که صبح امروز با حضور قیومی فرماندار تهران، سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران مجید باقری معاون شهردار تهران و مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ برگزار شد، با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری بوستان شهدای خدمت گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران افرادی که اقدام به قطع یا خشکاندن درختان می‌کنند باید جرایمی را پرداخت کنند و احداث بوستان‌های جدید از محل اخذ جرایم قطع و خشکاندن درختان است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای انقلاب فرهنگی تاکید ویژه‌ای بر حفظ و حراست درختان دارد و علاوه بر پرداخت جرایم نقدی این افراد می‌توانند روانه زندان شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای چهارم مصوبه‌ای را داشتیم که از محل اخذ جرایم درختان به واسطه قطع و یا خشکاندن درختان؛ باغ‌های خصوصی و یا املاک شخصی تملک و تبدیل به بوستان عمومی شوند و بوستان شهدای خدمت یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شود.

چمران افزود: امیدواریم با برنامه ریزی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران باغ‌های خصوصی یا املاک تملک و تبدیل به بوستان‌های عمومی شوند تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و بتوانیم سرانه فضای سبز را در مناطق کم برخوردار به میزان مناسب افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از ابرپروژه‌های این دوره از مدیریت شهری ادامه و امتداد بزرگراه یادگار امام است که از سال ۸۲ ما به دنبال امتداد و ادامه این بزرگراه بودیم.

رئیس شورای شهر تهران بزرگراه یادگار امام را یکی از پروژه‌های کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: انشاالله با تکمیل این پروژه علاوه بر شهروندان و ساکنان منطقه ۱۰ سایر شهروندان تهرانی نیز از این پروژه بهره خواهند برد.

 

 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما