شناسهٔ خبر: 67072925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از دبی سکوی پرتاب استارت آپ‌ها تا تولید 300 میلیون فوت مکعب گاز در میدان الحلفایه عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،خبرگزاری رسمی عراق، البیان، عکاظ عربستان، الشرق والحره.

صاحب‌خبر -

البیان: دبی سکوی پرتاب قوی برای استارت آپ های هوش مصنوعی است

مقامات شرکت‌ها و ارگان‌های متخصص در هوش مصنوعی و امنیت اطلاعات گزارش دادند که امارات و به‌ویژه دبی، پایگاهی قوی برای شروع استارت‌آپ‌های متخصص در هوش مصنوعی است و خاطرنشان کردند که سیاست‌های دبی حول محور نوآوری و حمایت از کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری‌های هدفمند آن برای جذب استعدادهای جهانی و آماده سازی آن برای تبدیل شدن به ... مرکز بزرگ جهانی در زمینه هوش مصنوعی کمک می‌کند.

آنها خاطرنشان کردند که 74 درصد از کارمندان در امارات از هوش مصنوعی استفاده می کنند، در حالی که این میزان در سطح جهان 55 درصد است.

آنها تاکید کردند که هوش مصنوعی مسیر زندگی روزمره را در آینده به طور اساسی تغییر خواهد داد .

 

الحره: تحقیقات درباره سرمایه‌گذاری شرکت اماراتی در بخش مخابرات اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا بزودی تحقیقات رسمی عمیقی را درباره پیشنهاد مالکیت و خرید دارایی‌های مخابراتی گروه بی بی اف (BBF) جمهوری چک در کشورهای بلغارستان، مجارستان، صربستان و اسلواکی توسط گروه مخابراتی امارات (إی آند) مستقر در ابوظبی آغاز خواهد کرد.

سه منبع که با این موضوع ارتباط مستقیم دارند، اعلام کردند زمان دقیق آغاز این تحقیق مشخص نیست اما انتظار می‌رود این تحقیقات در روز دوشنبه آینده اعلام شود.

این در حالی است که گروه مخابراتی امارات (إی آند) که تحت کنترل دولت است، سال گذشته موافقت کرد 2.2 میلیارد یورو  معادل 2.38 میلیارد دلار برای تحت تملک درآوردن سهام کنترلی یا مدیریتی (سهامی که دارندگان آن می‌ توانند به ‌صورت مستقیم در تصمیمات یک مجموعه اعمال نظر کنند) دارایی‌های مخابراتی گروه چک BBF در کشورهای بلغارستان، مجارستان، صربستان و اسلواکی بپردازد.

 

 

عکاظ عربستان:  آرمکو: اختصاص حداقل 10 سهم برای هر مشترک 

شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو)، بزرگترین شرکت یکپارچه انرژی و مواد شیمیایی در جهان، قیمت نهایی عرضه عمومی ثانویه سهام مشترک این شرکت را که بالغ بر 1.545 میلیارد سهم است، حدود 0.64 درصد از سهام این شرکت را اعلام کرد. 

شرکت آرامکوی عربستان سعودی قیمت عرضه نهایی را برای مشترکین نهادی و انفرادی 27.25 ریال برای هر سهم تعیین کرده است. و مابقی سهام با میانگین 25.13 درصد به صورت متناسب تخصیص می یابد.

 

 

الشرق: برنامه‌ریزی مصر برای قرارگرفتن در جمع 20 کشور برتر جهان در هوش مصنوعی

 حسام عثمان، مشاور وزیر ارتباطات مصر در امور نوآوری‌های مربوط به عرصه فناوری، تصریح کرد مصر در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و در آفریقا حائز رتبه نخست است و قصد دارد تا سال 2028 خود را در جمع 20 کشور برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی قرار دهد.

عثمان که معاونت سازمان توسعه صنعت فناوری اطلاعات را نیز عهده دار است، تاکید کرد که در حال حاضر از تکنیک‌های هوش مصنوعی در برخی بخش‌های دولتی استفاده می‌شود و بیش از پنج هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور برای  نحوه تعامل و استفاده از فناوری هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق : تولید 300 میلیون فوت مکعب گاز در میدان الحلفایه عراق

عبدالغنی، وزیر نفت عراق اعلام کرد پروژه فرآوری گاز در میدان گازی «الحلفایه» به مثابه یک محرک اضافی و مکمل بسیار مهم برای حمایت از بخش انرژی در عراق خواهد بود.

عبدالغنی  تصریح کرد: تکمیل و افتتاح پروژه فرآوری گاز در میدان الحلفایه با ظرفیت 300 میلیون فوت مکعب که یک محرک و مکمل مهم برای بخش صنعت و سرمایه گذاری گاز مشعل و توقف سوزاندن گاز و تبدیل آن به انرژی مفید و پشتیبانی از بخش انرژی به شمار می‌آید.

وزیر نفت عراق خاطر نشان کرد، پروژه فرآوری گاز تولید شده در میدان الحلفایه در استان میسان در حیطه تعهدات شرکت چینی پتروچاینا و در چارچوب قراردادهای صدور مجوزهای نفتی وزارتخانه قرار دارد .

 

نظر شما