شناسهٔ خبر: 67072060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

باید عزاداری های سنتی و جدید در کرمان پیوند بخورد

کرمان- امام جمعه کرمان گفت: باید عزاداری‌های سنتی با ارزشی که در کرمان برگزار می‌شود با عزاداری‌های جدیدی که از سوی نسل جوان انجام می گیرد، پیوند بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی پیش از ظهر شنبه در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی کرمان، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در ترویج اسلام و دفاع از کیان ملی نقش مهمی دارند که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

وی افزود: در طول تاریخ تشیع، محرم و صفر بزنگاهی است که انسان را متحول می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: ریشه انقلاب اسلامی نیز در محرم و فعالیت هیئت‌های مذهبی است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: فعالیت هیئت‌های مذهبی در محرم، فکر و اندیشه امام راحل را بین توده‌های مردم برده و درواقع اعتراضات علیه طاغوت از دل هیئت‌ها شکل گرفت.

وی تصریح کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس، مناسبت‌ها و مأموریت‌های اجتماعی مختلف نیز مهم بوده است.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: هر هجمه فرهنگی که با میلیاردها دلار هزینه علیه کشور انجام می‌شود، زمانی که به محرم و صفر و جریان هیئت‌ها می‌رسد، خنثی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سپس با اشاره به برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان، گفت: این رویداد ملی باید با همکاری هیئت‌های مذهبی به بهترین وجه ممکن برگزار شود.

وی تاکید کرد: هیئت‌ها نقش مؤثر و همکاری جدی در برگزاری این اجلاس دارند و باید به‌عنوان بانی جلسه در صحنه باشند.

علیدادی‌سلیمانی ضمن اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج شعائر دینی اظهار کرد: مراسم ماه محرم در هیئت‌های کرمان بسیار ارزشمند برگزار می‌شود اما متمرکز نیست.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: به همین دلیل حق کرمان در این مورد ادا نشده و این مراسم مختلف در یک قاب تلویزیون مانند شهرهای دیگر پخش نمی‌شود.

وی گفت: عزاداری‌های سنتی با ارزشی در کرمان برگزار می‌شود که باید به نسل بعد منتقل شود.

علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: همچنین در کرمان عزاداری‌های جدید از سوی نسل جوان در حال پیگیری است و پیوند این دو بخش بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خطاب به شورای هیئت‌های مذهبی کرمان، افزود: پیوند این دو موجب می‌شود تا هم عزاداری‌های سنتی ماندگار شود و هم عزاداری‌های جدید با نگاهی نو کار خود را پیش ببرند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: کرمان پایگاه مقاومت است و تاریخ و شخصیت‌های برجسته‌ای دارد و چنانچه عزاداری‌ها متمرکز و به خوبی برگزار شود، نه تنها در کشور که در سطح بین‌المللی جلوه پیدا خواهد کرد.

نظر شما